Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Sarunas vadīšanas un profesionālo attiecību veidošanas prasmes

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LUSDK_208
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sociālā labklājība un sociālais darbs
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575

Par studiju kursu

Mērķis

Pilnveidot studentu zināšanas un praktiskās iemaņas profesionālo attiecību veidošanā un sarunu vadīšanā sociālajā darbā ar dažādām klientu grupām. Veidot izpratni par profesionālo saskarsmi un argumentācijas mākslu klienta pretestības apiešanai. Iegūt zināšanas par motivējošo intervēšanu, veidot un attīstīt prasmes motivējošās sarunas pielietošanai praksē darbā ar klientiem. Noskaidrot nozīmīgākos aspektus individuālajā konsultēšanā un saskarsmē ar grupu uzvedības pārmaiņu procesā. Veicināt studentu izpratni par profesionālo attiecību veidošanas pamatprincipiem. Sniegt studentiem iespēju praktiskos treniņos veicināt saskarsmes vadīšanas prasmes un iemaņas.

Priekšzināšanas

Saskarsmes psiholoģija, grupu psiholoģija.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studenti zina saskarsmes psiholoģijas pieejas un iespējas tās izmantot sarunu vadīšanā. Izprot jēdzienus profesionālā saskarsme, argumentācija, profesionālās attiecības un to specifiku sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas vidē.

Prasmes

1.Studenti prot argumentēt savu viedokli, lietot saskarsmes tehnikas sarunas vadīšanai, kā arī profesionāli klausīties.

Kompetences

1.Studenti ir kompetenti saskarsmes psiholoģijas teorētisko konceptu pamatnostādnes integrēt praktiskā sarunu vadīšanas un profesionālo attiecību veidošanas procesā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Aktīva dalība lekcijās un praktiskajās nodarbībās – 40%, publiskās runas (5 min) sagatavošana – 10%, sagatavošanās iestudētai sarunai ar klientu auditorijā – 10%, referāta un prezentācijas sagatavošana 40%.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Iestudētas sarunas ar klientu īstenošana auditorijā – 50%; referāts – 30% un prezentācija 20%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzvedības pārmaiņu teorija un process.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzvedības pārmaiņu teorija un process.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pārmaiņu stadiju raksturojums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pārmaiņu stadiju raksturojums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motīvi un motivācija, jēdzienu izpratne un teorētiskais pamatojums. Ārējā un iekšējā motivācija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motīvi un motivācija, jēdzienu izpratne un teorētiskais pamatojums. Ārējā un iekšējā motivācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motivējošās intervijas metode profesionālajā saskarsmē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motivējošās intervijas metode profesionālajā saskarsmē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motivējošās intervijas vēsture. Motivējošās intervijas definīcija, būtība un saturs darbā ar dažādām klientu klientu grupām.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motivējošās intervijas vēsture. Motivējošās intervijas definīcija, būtība un saturs darbā ar dažādām klientu klientu grupām.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motivējošās intervijas pamata pieejas raksturojums un principi profesionālajā saskarsmē, konsultanta attieksmes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motivējošās intervijas pamata pieejas raksturojums un principi profesionālajā saskarsmē, konsultanta attieksmes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motivējošās intervijas pamata pieejas raksturojums un principi profesionālajā saskarsmē, konsultanta attieksmes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motivējošās intervijas pamata pieejas raksturojums un principi profesionālajā saskarsmē, konsultanta attieksmes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas tehnikas. Refleksija profesionālajā saskarsmē. Argumentācijas prasmes darbā ar klienta pretestību.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas tehnikas. Refleksija profesionālajā saskarsmē. Argumentācijas prasmes darbā ar klienta pretestību.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzvedības pārmaiņu teorija un process.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pārmaiņu stadiju raksturojums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motīvi un motivācija, jēdzienu izpratne un teorētiskais pamatojums. Ārējā un iekšējā motivācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motivējošās intervijas metode profesionālajā saskarsmē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motivējošās intervijas metode profesionālajā saskarsmē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motivējošās intervijas vēsture. Motivējošās intervijas definīcija, būtība un saturs darbā ar dažādām klientu klientu grupām.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motivējošās intervijas pamata pieejas raksturojums un principi profesionālajā saskarsmē, konsultanta attieksmes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Motivējošās intervijas pamata pieejas raksturojums un principi profesionālajā saskarsmē, konsultanta attieksmes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas tehnikas. Refleksija profesionālajā saskarsmē. Argumentācijas prasmes darbā ar klienta pretestību.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas tehnikas. Refleksija profesionālajā saskarsmē. Argumentācijas prasmes darbā ar klienta pretestību.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Philip Heslop & Cathrun Meredith. SOCIAL WORK From Assessment to Intervention. SAGE Los Angeles / London / New Delhi / Singapore / Washington DC / Melbourne, 2019, 241 - 257 p

2.

E.Apine Vērtības sociālajā darbā ar sociālo gadījumu // Roga – Vailza, V., Ozola, I., & Aqpine, E., Sociālais darbs ar gadījumu. Prakse teorijā. Rīga, LM, 2021, 1. un 2.daļa, 2021.

Papildu literatūra

1.

Vidnere M., Nucho A.O. Intervēšanas prasme. Raka, Rīga, 2012

2.

Bolis J. Mediācija un sarunas . Juridiskā koledža. Rīga, 2015

3.

D.Goulmens Tava emocionālā inteliģence. Jumava, Rīgā. 2019

4.

Omārova S. Cilvēks runā ar cilvēku. – Rīga, Kamene, 2009

5.

Motivācijas intervija ar injicējamo narkotiku lietotājiem. Metodiskās rekomendācijas HIV/AIDS profilakses programmas sociālajiem darbiniekiem. International HIV/AIDS ALLIANCE, 2004., 106 lpp.

6.

Trotter, C. Working with Involuntary Clients. London: SAGE Publications, 2006

7.

William R.Miller, Stephen Rollnick. Motivational interviewing, Helping People Change. (3 rded), THE GUILFORD PRESS, New York London, 2013, 432 p

8.

Psihosociālais sociālais darbs sistēmiskajā pieejā. Rokasgrāmata. SIF. Nodibinājums „C modulis”, Jūrmala, Latvija, 2015

Citi informācijas avoti

1.

Interneta resursi

2.

www.socialaisdarbs.blogspot.com