Sarunas vadīšanas un profesionālo attiecību veidošanas prasmes
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studenti zina saskarsmes psiholoģijas pieejas un iespējas tās izmantot sarunu vadīšanā. Izprot jēdzienus profesionālā saskarsme, argumentācija, profesionālās attiecības un to specifiku sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas vidē.
Prasmes
1.Studenti prot argumentēt savu viedokli, lietot saskarsmes tehnikas sarunas vadīšanai, kā arī profesionāli klausīties.
Kompetences
1.Studenti ir kompetenti saskarsmes psiholoģijas teorētisko konceptu pamatnostādnes integrēt praktiskā sarunu vadīšanas un profesionālo attiecību veidošanas procesā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Aktīva dalība lekcijās un praktiskajās nodarbībās – 40%, publiskās runas (5 min) sagatavošana – 10%, sagatavošanās iestudētai sarunai ar klientu auditorijā – 10%, referāta un prezentācijas sagatavošana 40%.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Iestudētas sarunas ar klientu īstenošana auditorijā – 50%; referāts – 30% un prezentācija 20%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedības pārmaiņu teorija un process.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedības pārmaiņu teorija un process.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārmaiņu stadiju raksturojums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārmaiņu stadiju raksturojums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motīvi un motivācija, jēdzienu izpratne un teorētiskais pamatojums. Ārējā un iekšējā motivācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motīvi un motivācija, jēdzienu izpratne un teorētiskais pamatojums. Ārējā un iekšējā motivācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motivējošās intervijas metode profesionālajā saskarsmē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motivējošās intervijas metode profesionālajā saskarsmē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motivējošās intervijas vēsture. Motivējošās intervijas definīcija, būtība un saturs darbā ar dažādām klientu klientu grupām.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motivējošās intervijas vēsture. Motivējošās intervijas definīcija, būtība un saturs darbā ar dažādām klientu klientu grupām.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motivējošās intervijas pamata pieejas raksturojums un principi profesionālajā saskarsmē, konsultanta attieksmes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motivējošās intervijas pamata pieejas raksturojums un principi profesionālajā saskarsmē, konsultanta attieksmes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motivējošās intervijas pamata pieejas raksturojums un principi profesionālajā saskarsmē, konsultanta attieksmes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motivējošās intervijas pamata pieejas raksturojums un principi profesionālajā saskarsmē, konsultanta attieksmes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas tehnikas. Refleksija profesionālajā saskarsmē. Argumentācijas prasmes darbā ar klienta pretestību.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas tehnikas. Refleksija profesionālajā saskarsmē. Argumentācijas prasmes darbā ar klienta pretestību.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedības pārmaiņu teorija un process.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārmaiņu stadiju raksturojums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motīvi un motivācija, jēdzienu izpratne un teorētiskais pamatojums. Ārējā un iekšējā motivācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motivējošās intervijas metode profesionālajā saskarsmē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motivējošās intervijas metode profesionālajā saskarsmē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motivējošās intervijas vēsture. Motivējošās intervijas definīcija, būtība un saturs darbā ar dažādām klientu klientu grupām.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motivējošās intervijas pamata pieejas raksturojums un principi profesionālajā saskarsmē, konsultanta attieksmes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motivējošās intervijas pamata pieejas raksturojums un principi profesionālajā saskarsmē, konsultanta attieksmes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas tehnikas. Refleksija profesionālajā saskarsmē. Argumentācijas prasmes darbā ar klienta pretestību.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas tehnikas. Refleksija profesionālajā saskarsmē. Argumentācijas prasmes darbā ar klienta pretestību.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Philip Heslop & Cathrun Meredith. SOCIAL WORK From Assessment to Intervention. SAGE Los Angeles / London / New Delhi / Singapore / Washington DC / Melbourne, 2019, 241 - 257 p
E.Apine Vērtības sociālajā darbā ar sociālo gadījumu // Roga – Vailza, V., Ozola, I., & Aqpine, E., Sociālais darbs ar gadījumu. Prakse teorijā. Rīga, LM, 2021, 1. un 2.daļa, 2021.
Papildu literatūra
Vidnere M., Nucho A.O. Intervēšanas prasme. Raka, Rīga, 2012
Bolis J. Mediācija un sarunas . Juridiskā koledža. Rīga, 2015
D.Goulmens Tava emocionālā inteliģence. Jumava, Rīgā. 2019
Omārova S. Cilvēks runā ar cilvēku. – Rīga, Kamene, 2009
Motivācijas intervija ar injicējamo narkotiku lietotājiem. Metodiskās rekomendācijas HIV/AIDS profilakses programmas sociālajiem darbiniekiem. International HIV/AIDS ALLIANCE, 2004., 106 lpp.
Trotter, C. Working with Involuntary Clients. London: SAGE Publications, 2006
William R.Miller, Stephen Rollnick. Motivational interviewing, Helping People Change. (3 rded), THE GUILFORD PRESS, New York London, 2013, 432 p
Psihosociālais sociālais darbs sistēmiskajā pieejā. Rokasgrāmata. SIF. Nodibinājums „C modulis”, Jūrmala, Latvija, 2015
Citi informācijas avoti
Interneta resursi