Vieglatlētika - fiziskās sagatavošanas līdzeklis
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Izprot katra vingrinājuma pielietojuma lietderību, izskaidrot vingrinājuma izpildes pamatus. 2. Izprot vingrinājumu nozīmi vieglatlētikas veidu didaktikā.
Prasmes
1.3. Demonstrē un izvēlas fiziskās sagatavotības vingrinājumus, pielieto tos dažādu vecuma posmu un sagatavotības pakāpes cilvēkiem.
Kompetences
1.4. Sekmīga kursa apguve dod iespēju studentam patstāvīgi veikt vingrinājumu izpildi un pielietošanu praktiskajā darbā. 5. Zinās galvenos metodiskos norādījumus un vingrinājumu izpildes dozējumu dažādu vecuma posmu un sagatavotības pakāpes cilvēkiem.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīgajā darbā students studē speciālo literatūru, izstrādā mājas darbus un trenējas vieglatlētikas vingrinājumu izpildīšanā, pilnveidojot savas kustību prasmes un iemaņas.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Veikt regulāru un sistemātisku vingrinājumu apguvi, patstāvīgi izstrādāt mājas darbus, demonstrēt prasmes un iemaņas apgūtajos vingrinājumos, kā arī teorētiskās zināšanas.
Par studiju kursa apguvi students saņem diferencētu vērtējumu. Gala vērtējumu ieraksta ieskaišu grāmatiņā 10 ballu sistēmā atbilstoši LSPA prasībām. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm (minimālais līmenis). Ja studenta punktu summa ir mazāka par četrām ballēm, tad jākārto atkārtots pārbaudījums. Vērtējumu ballēs students saņem apkopojot noteikto punktu skaitu, novērtējot zināšanas, prasmes un kompetences atsevišķu uzdevumu izpildē (patstāvīgie darbi, produktīva darbība semināros, pārbaudījums, attieksme, studenta individuālā attīstības dinamika).
Lai students iegūtu sekmīgu vērtējumu, diferencētās ieskaites prasības:
attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika, aktīva darbība praktiskajās nodarbībās (40%);
studenta veiktie patstāvīgie darbi (40%);
studiju kursa praktiskais pārbaudījums (20%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pārbaudījums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kursa saturs un vērtēšana. Patstāvīgā darba uzdevumi. Dabas faktoru ietekme uz ātruma attīstīšanu. Vingrinājumi ātruma attīstīšanai dažāda vecuma audzēkņiem, metēju vingrinājumu un vingrojumu pielietojums mācību treniņu procesā. Atsildīšanās.
|
|
Dabas faktoru ietekme uz spēka un ātruma attīstīšanu. Vides faktoru izmantošana fizisko īpašību attīstīšanā, vingrinājumi ar inventāra izmantošanu dažādos sporta veidos. Vingrinājumi dziļo muskuļu stiprināšanai. Atsildīšanās.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Dabas faktoru ietekme uz ātruma un ātrspēka attīstīšanu. Vingrinājumi izmantojot dabiskos un mākslīgos paaugstinājumus, šķēršļus un vingrinājumu, vingrojumu variācijas dažādos sporta veidos. Atsildīšanās.
|
|
Dabas faktoru ietekme uz ātrspēka attīstīšanu. Vingrinājumi izmantojot barjeras, to daudzveidība un pielietošana dažādu sporta veidu audzēkņiem. Vingrinājumi roku spēka attīstīšanai. Atsildīšanās.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Dabas faktoru ietekme uz izturības attīstīšanu. Izturības attīstīšanas līdzekļi, to mācību didaktika. Atpūtas pauzēs izmantojamie mešanas vingrinājumi. Atsildīšanās.
|
|
Dabas faktoru ietekme uz ritma un ātruma attīstīšanu. Ritma vingrinājumi kustību biežumam, kustību plašumam, pielietojamība dažādos sporta veidos. Atsildīšanās.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Dabas faktoru ietekme uz ātrspēka attīstīšanu. Vingrinājumu sērijas ar daudzveidīgiem lēcieniem, lēcienu savienojumiem. Vingrinājumi sānu un muguras dziļo muskuļu stiprināšanai. Atsildīšanās.
|
|
Vispārējās fiziskās sagatavotības vingrinājumu kopums – 10 – 12 vingrinājumi. VFS vingrinājumi dažādos sporta veidos un audzēkņiem ar dažādu sagatavotības līmeni. Atsildīšanās.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Trenera rokasgrāmata – 1, Rīga: LTTC, 2003. 304 lpp.
Trenera rokasgrāmata – 2, Rīga: LTTC, 2006. 312 lpp.
Bērnu un pusaudžu trenera rokasgrāmata, Rīga: LTTC, 2008. 215 lpp.
Liepiņš I., Sporta un treniņš, 1.daļa, Rīga; autora izdevums, 2000. 203 lpp.
Krauksts V., Fiziskā sagatavotība. Kā to iegūt?, Rīga: Drukātava, 2006. 197 lpp.
USA Track&Field Coaching manual, Human Kinetics, 2000. 315p.
Vispusīgās fiziskās sagatavotības trenera rokasgrāmata, R.Līča red., Rīga: LTTC, 2015. 239 lpp.
Ārvalstu studentiem/For international students:
USA Track&Field Coaching manual, Human Kinetics, 2000. 315p.
Papildu literatūra
Studentu izvēlētā literatūra par fizisko īpašību attīstīšanu izvēlētajā sporta veidā./Literature chosen by students on developing physical characteristics in the chosen sport.
Citi informācijas avoti
Interneta vietnēs atrodamie vingrinājumu video./Exercise videos found on websites.