Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Psihoterapeitiskās diagnozes II

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
RPH_045
Zinātnes nozare
Anatomija; Klīniskā medicīna
Kredītpunkti (ECTS)
9,00
Mērķauditorija
Ārstniecība
LKI
8. līmenis

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs

Rezidentūras specialitāte

Specialitāte
Vadītājs
Kontaktinformācija

-

Par studiju kursu

Mērķis

Apgūt zināšanas par personības funkcionēšanas likumsakarībām un to traucējumiem un simptomu veidošanos psihoterapeitiskajā skatījumā un prasmes to diagnosticēšanā atbilstoši psihoterapeita un psihosomatiskās medicīnas speciālista kvalifikācijai. 1.iepazīstināt ar dažādu personības veidu pacientu dominējošajiem afektiem, tipiskākajiem iekšējās pasaules konfliktiem, identitāti un pašvērtības uzturēšanas veidu, tipiskajām psihiskajām aizsardzībām, objektattiecību veidu, izpausmēm dažādos funkcionēšanas līmeņos un konsekvencēm ārsta pacienta attiecībās; 2.dot prasmes diagnosticēt un diferenciāldiagnosticēt, stādīt psihodinamisko formulējumu atbilstoši pacientu izvērtēšanas shēmai.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Aprakstīt dažādu personības struktūru psihiskās funkcionēšanas likumsakarības.

Prasmes

1.Analizēt psihoterapeitiskās diagnozes (t.sk. psihodinamisko formulējumu).

Kompetences

1.Piemēros iegūtās zināšanas, prasmes un attieksmi ārstnieciskajam darbam klīnikā, pētnieciskajai darbībai, sabiedrību izglītojošajam darbam masu medijos, būs izpratne par komandas (grupas) darbu, tās funkcionēšanu, psihodinamiku, krīzes situācijām, to risināšanu; kā arī spēja vadīt multidisciplināras komandas darbu, piedalīties tajā, veikt ārstu un ārstniecības atbalsta personu supervīzijas.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Personības organizācijas tipa noteikšana un analīze (1 pacients nedēļā).

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Esejā rezidents atspoguļo savas zināšanas un klīnisko/psihodianamisko domāšanu pacienta psihoterapeitiskā izvērtēšanā.
2.

Pārbaudījums

-
-
Klīnisko gadījumu rakstiska analīze un eseja.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Auditorija

Tēmas

Ego psiholoģijas diagnostiskās kategorijas – simptomu neiroze, neirotisks raksturs, psihoze.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
-
-

Tēmas

Neirotiskie, neirozēm līdzīgie traucējumi. Obsesīvi kompulsīvi traucējumi.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
9,00
Semināru skaits:
2
Ilgums (nedēļās):
6
Gala pārbaudījums:
Eksāmens rezidentūrā (Teorija un prakse)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Psychodynamic formulation / by Deborah L. Cabaniss ... [et al.]. 2013, by John Wiley & Sons Ltd.

2.

Psychoanalytic Diagnosis. Understanding Personality Structure in the Clinical Process. Nancy McWilliams, 1994

3.

Individuālā psihoterapija un psihodinamikas zinātne/Deivids Malans, 1997.

4.

Merton M. Gill. The Analysis of the Transference. e-Book 2015 International Psychotherapy Institute.

5.

Lester Luborsky, Paul Crits-Christoph. Understanding Transference. The Core Conflictual Relationship Theme method. e-Book 2019 International Psychotherapy Institute.

6.

Jerold R. Gold. Levels of Depression. e-Book 2015 International Psychotherapy Institute.

7.

Nancy McWilliams. Psychoanalytic case formulation. The Guilford Press, 1999.

8.

Psychodynamic Diagnostic Manual. PDM Task Force, 2006.

9.

Handbook of psychotherapy case formulation / edited by Tracy D. Eells. 2nd ed. 2007, The Guilford Press.

10.

MYER MENDELSON. Psychoanalytic Views on Depression. e-Book 2015 International Psychotherapy Institute.

Papildu literatūra

1.

Theatres of the Mind/Joyce/ McDougall. 1994.

2.

Kulbergs “Dinamiskā psihiatrija”, Jumava, 2001

3.

Ph. Tyson, R. Tyson. “Psychoanalytic theories of development”. Yale University Press,1990.