Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pētījuma datu analīze

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SL_030
Zinātnes nozare
Matemātika; Varbūtību teorija un matemātiskā statistika
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Psiholoģija; Rehabilitācija
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Statistikas mācību laboratorija
Kontaktinformācija

Baložu iela 14, A korpuss, Rīga, +371 67060897, statistika@rsu.lv, www.rsu.lv/statlab

Par studiju kursu

Mērķis

Uzlabot maģistra studiju programmas studentu izpratni par kvantitatīvo un kvalitatīvo datu apstrādes metodēm; uzlabot datu apstrādes prasmes; attīstīt spēju patstāvīgi izvēlēties piemērotāko datu apstrādes metodi atbilstoši hipotēzēm vai pētījuma problēmai.

Priekšzināšanas

Bakalaura līmeņa pieredze pētniecībā un priekšzināšanas par pētījumu metodoloģiju.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studējošie lieto pētniecībā pieņemto terminoloģiju, skaidro atšķirības starp dažādām datu apstrādes metodēm, nosauc un raksturo dizainam specifiskās datu apstrādes metodes.

Prasmes

1.Spēj apstrādāt datus, saskaņā ar pētījuma hipotēzi un pētījuma jautājumiem, korekti atspoguļo pētījuma rezultātus.

Kompetences

1.Izmanto pētījuma dizainam atbilstošās datu apstrādes metodes, analizē un interpretē rezultātus, balstoties uz rezultātiem, noraida vai apstiprina hipotēzi, sniedz atbildes uz pētījuma jautājumiem.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīgi lasīt obligāto literatūru, patstāvīgi un nodarbībā veikt datu apstrādi un analīzi, patstāvīgi aprakstīt un prezentēt iegūtos rezultātus.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Patstāvīga savu datu apstrāde, iegūto rezultātu aprakstīšana un prezentēšana grupā.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads datu apstrādē. Kvantitatīvā un kvalitatīvā pētījuma dizaina atšķirības. Datu apstrādes veidi kvantitatīvā un kvalitatīvā pētījuma dizainā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads datu apstrādē. Kvantitatīvā un kvalitatīvā pētījuma dizaina atšķirības. Datu apstrādes veidi kvantitatīvā un kvalitatīvā pētījuma dizainā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Datu ievade un sagatavošana apstrādei.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Datu ievade un sagatavošana apstrādei.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma datu apstrāde kvalitatīvajā pētījumā: kvalitatīvā kontentanalīze, tematiskā analīze, integratīvā fenomenoloģiskā analīze (IFA).
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma datu apstrāde kvalitatīvajā pētījumā: kvalitatīvā kontentanalīze, tematiskā analīze, integratīvā fenomenoloģiskā analīze (IFA).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma datu apstrāde kvalitatīvajā pētījumā: kvalitatīvā kontentanalīze, tematiskā analīze, integratīvā fenomenoloģiskā analīze (IFA).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma datu apstrāde kvalitatīvajā pētījumā: kvalitatīvā kontentanalīze, tematiskā analīze, integratīvā fenomenoloģiskā analīze (IFA).
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma datu apstrāde kvantitatīvajā pētījumā: aprakstošā un secinošā statistika.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma datu apstrāde kvantitatīvajā pētījumā: aprakstošā un secinošā statistika.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Rezultātu aprakstīšana un formatēšana, rezultātu atspoguļošana kvalitatīva un kvantitatīva pētījuma dizainā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Rezultātu aprakstīšana un formatēšana, rezultātu atspoguļošana kvalitatīva un kvantitatīva pētījuma dizainā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Mārtinsone, K., Pipere, A. un Kamerāde, D. (red.). (2016). Pētniecība: teorija un prakse. Rīga: RaKa.

2.

Kroplijs, A. un Raščevska, M. (2010). Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: RaKa. (akceptējams izdevums)

3.

Raščevska, M. un Kristapsone, S. (2000). Statistika psiholoģijas pētījumos. Rīga: Izglītības soļi. (akceptējams izdevums)

4.

Mārtinsone, K., Perepjolkina, V. un Šneidere, K. (red.) (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU veselības psiholoģijas un supervīzijas studiju programmām. Otrais, atjaunotais izdevums.

Papildu literatūra

1.

Leavy, P. (ed.) (2014). The Oxford Handbook of Qualitative Research. New York: Oxford University Press.

2.

SPSS for social scientists /Acton C., et.al./ Basingstoke: Palgrave Macmillan (2009). 363 lpp.

Citi informācijas avoti

1.

Choosing the Correct Statistical Test in SAS, STATA and SPSS.