Funkcionālo spēju novērtēšana sportā
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju kursa ietvaros, studenti apgūst un pielieto funkcionālo spēju novērtēšanas metodes sportā, izmantojot digitālās tehnoloģijas un datu analīzi. Studenti veido izpratni par pierādījumos balstītu pieeju un attīsta prasmes sportistu veiktspējas un veselības analīzē.
Priekšzināšanas
Anatomija, biomehānika un fizioloģija.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Nosauc un apraksta funkcionālo spēju novērtēšanas metodes un to pielietojumu sportā. Raksturo biomehāniskos un fizioloģiskos faktorus, kas ietekmē sporta veiktspēju. Atpazīst un raksturo digitālo tehnoloģiju lomu sportistu novērtēšanā (GPS, spēka platformas, 3D kustību analīze u.c.). Atpazīst un nosauc mākslīgā intelekta pielietojumu sporta snieguma un traumu risku analīzē. Raksturo datu analīzes metodes un pielieto tās sporta zinātnē.
Prasmes
1.1. Pielieto digitālās tehnoloģijas un sensorus sportistu snieguma novērtēšanai. 2. Izveido un analizē individuālus sportistu funkcionālo spēju profilus. 3. Pielieto datu analīzes un vizualizācijas rīkus, lai interpretētu mērījumu rezultātus. 4. Patstāvīgi strādā ar fizioloģisko un biomehānisko mērījumu datiem. 5. Veic padziļinātu analīzi par sporta veiktspējas uzlabošanas iespējām, balstoties uz savāktajiem datiem. 6. Sagatavo un prezentē novērtējuma rezultātus, izmantojot digitālos rīkus. 7. Izveido un rediģē sportistu datu analīzes pārskatus, izmantojot mūsdienīgas tehnoloģijas. 8. Izmanto mākslīgā intelekta un lielo datu risinājumus sporta analīzē.
Kompetences
1.1. Analizē un interpretē sportistu funkcionālās spējas, izmantojot digitālās tehnoloģijas, datu analīzi un biomehānikas rīkus. 2. Izstrādā sporta treniņu stratēģijas, balstoties uz iegūtajiem mērījumiem. 3. Risina sporta zinātnes izaicinājumus, pielietojot pierādījumos balstītas metodes un tehnoloģiskos risinājumus. 4. Interpretē datu analīzes rezultātus un pielieto tos sportistu sagatavošanā un attīstībā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Sportistu funkcionālo spēju novērtējuma veikšana, izmantojot digitālos rīkus. |
40,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
2.
Pētījums par funkcionālo spēju analīzi sportā |
30,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Teorētisko zināšanu pārbaude |
30,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Funkcionālo spēju novērtēšanas nozīme sportā
Apraksts
Sporta zinātnes un funkcionālo spēju novērtēšanas loma Pierādījumos balstīta pieeja sportistu analīzē |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Fizioloģiskie un biomehāniskie faktori sporta veiktspējā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Fizioloģiskie un biomehāniskie faktori sporta veiktspējā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Digitālās tehnoloģijas funkcionālo spēju novērtēšanā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Digitālās tehnoloģijas funkcionālo spēju novērtēšanā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Datu ieguve un apstrāde sportistu novērtēšanai
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Mākslīgais intelekts un lielie dati sporta analīzē
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Funkcionālo spēju testēšana dažādos sporta veidos
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Datu vizualizācija un analīze sportā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Datu vizualizācija un analīze sportā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Digitālās tehnoloģijas un fizioloģisko mērījumu integrācija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Biomehānikas pielietojums sportistu novērtēšanā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Biomehānikas pielietojums sportistu novērtēšanā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Treniņu stratēģiju izstrāde, balstoties uz datiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sportistu snieguma monitorings un ilgtermiņa datu analīze
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sportistu snieguma monitorings un ilgtermiņa datu analīze
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Prezentāciju un ziņojumu sagatavošana sporta analīzē
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Prezentāciju un ziņojumu sagatavošana sporta analīzē
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Funkcionālo spēju novērtēšanas nozīme sportā
Apraksts
Sporta zinātnes un funkcionālo spēju novērtēšanas loma Pierādījumos balstīta pieeja sportistu analīzē |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Funkcionālo spēju novērtēšanas nozīme sportā
Apraksts
Sporta zinātnes un funkcionālo spēju novērtēšanas loma Pierādījumos balstīta pieeja sportistu analīzē |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Fizioloģiskie un biomehāniskie faktori sporta veiktspējā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Digitālās tehnoloģijas funkcionālo spēju novērtēšanā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Datu ieguve un apstrāde sportistu novērtēšanai
|
|
Mākslīgais intelekts un lielie dati sporta analīzē
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Funkcionālo spēju testēšana dažādos sporta veidos
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Datu vizualizācija un analīze sportā
|
|
Biomehānikas pielietojums sportistu novērtēšanā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Biomehānikas pielietojums sportistu novērtēšanā
|
|
Treniņu stratēģiju izstrāde, balstoties uz datiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sportistu snieguma monitorings un ilgtermiņa datu analīze
|
|
Prezentāciju un ziņojumu sagatavošana sporta analīzē
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
McGuigan, M. (2017). "Monitoring Training and Performance in Athletes"Piemērots angļu valodas plūsmai
Martin, L. (2016). "Sport Performance Measurement and Analytics".Piemērots angļu valodas plūsmai
Hoffman, J. (2014). "Physiological Aspects of Sport Training and Performance" (2nd Edition). (jaunāka izdevuma šai grāmatai nav)Piemērots angļu valodas plūsmai
Citi informācijas avoti
American College of Sports Medicine (ACSM) Guidelines – ACSM’s Guidelines for Exercise Testing and PrescriptionPiemērots angļu valodas plūsmai