Medicīnas terminoloģija angļu valodā
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Pēc sekmīgi apgūta studiju kursa studējošais zinās, kā: • aprakstīt cilvēka ķermeņa daļas un orgānu funkcijas; • nosaukt un izskaidrot slimību simptomus un to profilaksi; • aprakstīt veselības problēmas un dot padomus to novēršanai; • izklāstīt veselīga dzīvesveida principus; • izskaidrot veselīga dzīvesveida ietekmi uz cilvēka organismu.
Prasmes
1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studējošais spēs: • lasīt un saprast galveno domu populārzinātniskos rakstos un zinātniskās publikācijās; • rakstīt zinātnisku rakstu kopsavilkumus; • sazināties ar veselības aprūpes sfērā strādājošajiem un nespeciālistiem, izmantojot atbilstošu vārdu krājumu; • rakstīt un interpretēt medicīnas terminus; • uzstāties ar prezentāciju auditorijā, izteikties un diskutēt par svarīgāko veselības aprūpē.
Kompetences
1.Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot apgūto medicīnas terminoloģiju angļu valodā jaunās situācijās saistībā ar citos kursos apgūtajām zināšanām un prasmēm.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1) patstāvīgā darba uzdevumu izpilde kursa e-studiju vidē vai docētāja norādītā formātā; 2) prezentāciju par izvēlētām tēmām, kursa tematikas ietvaros, sagatavošana un pasniegšana, izmantojot dažādus informācijas avotus: grāmatas, rakstus, datu bāzes, interneta resursus u.c.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
1) Regulāra apmeklēšana un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās, laikus iesniegti, kvalitatīvi izpildīti rakstiskie mājas darbi; 2 )tēmas noslēguma kontroldarbi – apgūtās terminoloģijas zināšanu un praktiskā lietojuma pārbaude; 3) ziņojumi/prezentācijas, kuru vērtēšana ir atbilstoša vienotiem kritērijiem. Prezentācijā students parāda savas mutvārdu prasmes un izpratni angļu valodā: sagatavots monologs (informācijas apkopšana, sava viedokļa izklāsts), dialogs (atbildes uz jautājumiem, jautājumu uzdošana); 4) kursa beigās eksāmens, kurš sastāv no pētījuma raksta/ prezentācijas kopsavilkuma rakstīšanas; 5) Kursa gala vērtējums ir kumulatīvs, un to veido studiju darba – patstāvīgā darba, kontroldarbu rezultāti - 57%, prezentācijas rezultāts - 28% un eksāmena rezultāts – 15%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Publiskās runas prasmju attīstība: kas padara prezentāciju efektīvu
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Akadēmiskās rakstīšanas prasmju attīstība: kas padara efektīvu kopsavilkumu
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Demogrāfija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Epidemioloģija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uz pierādījumiem balstīta veselības aprūpe
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iedzīvotāju veselības uzlabošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Skrīnings
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības vajadzību izvērtēšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iedzīvotāju veselības stāvoklis
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības aprūpes novērtējums
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Lēmumu pieņemšana veselības aprūpē
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības aizsardzība un infekcijas slimību kontrole
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērnu un jauniešu veselība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pieaugušo sabiedrības veselība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedrības veselība un novecošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības nevienlīdzības novēršana
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
McCarter, S. 2014. "Medicine 2 Students' Book". Oxford University Press
Porter, R.S. (Editor in Chief). 2018. "The Merck Manual of Diagnosis and Therapy". Merck Sharp & Dohme Corp.
Papildu literatūra
International Statistical Classification of Diseases and Related Health Problems (ICD). 2016, by WHO