Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Jēdziens „Godīga spēle”, ilustrēt ar izvēlētā sporta veida piemēriem. 2. Multikulturālisms un multikulturālā izglītība. 3. Olimpiskās kustības pamatprincipi, Latvijas sportistu sasniegumi olimpiskajās spēlēs.
Prasmes
1.4. Prot sastādīt uzdevumus dažāda vecuma bērniem par olimpiskās kustības jautājumiem.
Kompetences
1.5. Izprot jēdzienu „Godīga spēle”, māk interpretēt, diskutēt un argumentēt.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Pēc dotā temata literatūras avotu studijas, apkopot materiālus, izstrādāt un prezentēt radošus uzdevumus noteikta vecuma posma bērniem. Izstrādāt argumentēto eseju par tēmu: ”Olimpiskā princips – godīga spēle gan sportā, gan dzīvē.” Studiju kursa pārbaudes darbs. Studenti raksta un prezentē patstāvīgos darbus vai grupas darbu (pēc docētāja norādījuma) par tēmām: Sports mūsdienās ārzemēs. Analizēt konkrētas valsts populārāko sporta veidu sasniegumus, īpaši uzsverot šai valstij, reģionam, kultūrai un reliģijai raksturīgo. Docētājs Studiju grupā norāda kontinentu, no kura studentam jāizvēlas valsts, piemēram, no Eiropas – 5 studentiem, no Āzijas – 10, no Amerikas (Ziemeļamerika/Dienvidamerika) – 5, Austrālijas – 5, Āfrikas – 5. Dažādu tautu, etnisko grupu rotaļas, spēles, sporta veidi.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji:
1. Mērķtiecīga aktivitāte semināros un praktiskajās nodarbībās – 30%
2. Studenta veiktie patstāvīgie darbi gatavojoties praktiskai Studiju aktivitāšu vadīšanai un citiem pārbaudījumiem – 50%
3. Iegūto zināšanu un prasmju pārbaudījumi – 20%
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
“Godīga spēle”. Mūsdienu olimpiskās kustības atjaunošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Valoda un sports. Reliģija un sports.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Valoda un sports. Reliģija un sports.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Olimpiskā harta. Mūsdienu olimpisko spēļu raksturojums, izcilākās personības.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
LOK pirmsākumi, atjaunošanas nozīme.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Latvijas olimpisko spēļu medaļnieki.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Olimpisko spēļu norise, olimpisko spēļu rīkotājpilsētas izvēle. Olimpisko spēļu rīkotāju uzdevumi, to risināšanas iespējas. Olimpiskā izglītība pasaulē. Olimpiskā diena.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pasaules daudzveidība (valoda, kultūra, reliģija, sports).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Multikulturālisms un multikulturālā izglītība. Starpkultūru kompetences veidošana sporta un veselības nodarbībās.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sports mūsdienās ārzemēs.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dažādu tautu, etnisko grupu rotaļas, spēles, sporta veidi.
Studiju kursa izvērtējums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dažādu tautu, etnisko grupu rotaļas, spēles, sporta veidi.
Studiju kursa izvērtējums.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
1. Jansone, R., & Gulbe, A. (2006). Materiāli par sporta vēsturi un olimpisko izglītību. Rīga, LSPA.
2. Latvijas olimpiskā vēsture: no Stokholmas līdz Soltleiksitijai. (2003). Rīga, Latvijas Olimpiskā komiteja.
3. Erta, A. (1999). Olimpiskā ABC: olimpiskās izglītības rokasgrāmata. Rīga, Latvijas Olimpiskā komiteja.
4. Latvijas sporta lepnums 100: personības, notikumi, procesi. Rīga, Latvijas Sporta muzejs.
5. Muller, N. (2000). Pierre de Coubertin. Olympism. Selected writings. Lausanne IOC.
6. Olimpiskā ābece: olimpiskās izglītības rokasgrāmata. (2008). Rīga, Latvijas Olimpiskā komiteja.
7. Olympic Charter. (1997). Lausanne: International Olympic committee.
8. Dilba, M. (2006). Mijkultūru izglītības daudzveidība. Rīga,. RaKa.
9. Ceļvedis starpkultūru uzglītībai. (2006). Rīga.
10. Ceļvedis pasaules reliģijās. (2010). SIA „Dienas grāmata”.
11. Beikers, K. (2002). Bilingvisma un bilingvālās izglītības pamati. Rīga, Nordik.
Papildu literatūra
12. Džifords, K. (2004). Olimpiskās spēles. Rīga, Zvaigzne ABC.
13. Hūnolds, T. (2007). Olimpiskās spēles: visas spēles no senākajiem laikiem līdz mūsdienām : uzvaras, traģēdijas, rekordi. Rīga, Jumava.
14. Lāms, O. (2004). Olimpiskās tradīcijas. Kultūrvēsturiskā dimensija. LU. Klasiskās filoloģijas katedra. Hellēnistikas centrs. Rīga.
15. Oksleids, K. (2000). Olimpiskās spēles. Rīga: Zvaigzne ABC.
16. Olimpiskā kustība: Olimpiskās izglītības rokasgrāmata. Palīgs studējošai jaunatnei un skolotājiem (2004). Rīga, Latvijas Olimpiskā komiteja.
17. Исаев, А. (1998). Олимпийская педагогика: опыт моделирования психолого-педагогических технологий детско-юношеского спорта. Москва, Физкультура и спорт.
18. Олимпийский учебник студента: учебное пособие для системы олимпийского образования в выших учебных заведениях. (2007). Москва, Советский спорт.
19. Платонов, В., Н., & Гуськов, С., И. (1997). Олимпийский спорт. Киев, Олимпийская литература.
20. Harris, T. (2007). Sport. Almost Everything You Ever Wanted to know.Yellow Jersey Press, London.
21. Phonda, L. Kinzler, C., L. (2003). A Multicultural Approach to Physical Education. Human Kinetics.
Citi informācijas avoti
1. Eyridice Network.
World Sports Encyclopedia. Wojeiech Liponski M.B.I. Poznan.
Sport, Popular Culture and Identity.