Pārdošanas vadīšana un darījumu pārrunas
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Izpratne par pārdošanas vadību uzņēmumos, kā arī darījumu pārrunu teorijā definētiem konceptiem un stratēģijām. Zināšanas par pārdošanas un darījumu pārrunu procesa posmiem, sagaidāmajiem rezultātiem un rezultātus ietekmējošiem faktoriem. Spēja pastāvīgi izvērtēt pārdošanas un darījumu pārrunu ētikas jautājumu pamatojumu. Izpratne par psiholoģiskajiem aspektiem pārdošanā un darījumu pārrunu vešanā, kā arī pārliecināšanu un argumentēšanu.
Prasmes
1.Pārdošanas funkcijas uzņēmumā plānošana un organizēšana, klientu vajadzību izzināšana un attiecību veidošana pārdošanā, pārdošanas piedāvājuma sagatavošana un prezentēšana. Spēs plānot darījumu pārrunas, stratēģijas izstrādi, tai skaitā mērķu izvirzīšana, interešu apzināšana, alternatīvu identificēšana, darba kārtības jautājumu izvirzīšana. Darījumu pārrunu vadīšana, diskusijas veidošana, strupceļu pārvarēšana. Emociju vadīšana darījumu pārrunās, kontakta veidošana darījumu pārrunās. Darījuma noslēgšana, rezultātu fiksēšana. Pašrefleksijas ieraduma veidošana, turpmākai darījumu pārrunu prasmju uzlabošanai.
Kompetences
1.Spēj efektīvi pārstāvēt savas (vai uzņēmuma) intereses, tai skaitā noteikt produkta/pakalpojuma vērtību un priekšrocības. Spēj orientēties darījumu pārrunu procesa fāzēs un vadīt darījumu pārrunas. Spēj koncentrēties uz savām (uzņēmuma) interesēm darījumu pārrunās.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1) Pārdošanas piedāvājuma sagatavošana studentu izvēlētam pakalpojumam vai produktam, prezentācija.
2) Darījumu pārrunu izspēle, balstoties uz gadījuma aprakstu. Pēc izspēles studenti sniedz refleksiju, kā arī sagatavo pārskatu par izspēlē novērotajām darījumu pārrunu vešanas tehnikām un rezultātiem.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Apmeklētība - 10%; Pārdošanas piedāvājuma sagatavošana un prezentācija - 20%; Darījumu pārrunu izpēle un izpēles pārskata sagatavošana - 40%; Eksāmens - 30%
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darījumu pārrunu teorijas attīstība, pētījumu virzieni
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darījumu pārrunu izpēle
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārdošanas prasmes: "klienta centrēta pieeja" un attiecību vadība pārdošanā, pārdošanas stratēģijas un tehnikas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārdošanas prasmes: "klienta centrēta pieeja" un attiecību vadība pārdošanā, pārdošanas stratēģijas un tehnikas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģiskie aspekti darījumu sarunās. Darīijumu sarunu vešanas stili, argumentācija un pārliecināšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģiskie aspekti darījumu sarunās. Darīijumu sarunu vešanas stili, argumentācija un pārliecināšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darījumu pārrunu process: fāžu modelis, mērķu noteikšana, alternatīvu izvērtēšana, informācija iegūšana, darba kārtības izveidošana, stratēģijas izvēle
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darījumu pārrunu izpēle
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Digitālie risinājumi pārdošanā, e-komercija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārdošanas prasmes: "klienta centrēta pieeja" un attiecību vadība pārdošanā, pārdošanas stratēģijas un tehnikas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ētikas dillemu risināšana pārdošanā un darījumu pārrunās
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārdošanas vadība: pārdošanas funkcijas plānošana uzņēmumā, lomu un pienākumu sadalījums, snieguma rādītāji pārdošanā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darījumu pārrunu process: fāžu modelis, mērķu noteikšana, alternatīvu izvērtēšana, informācija iegūšana, darba kārtības izveidošana, stratēģijas izvēle
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārdošanas prasmes: "klienta centrēta pieeja" un attiecību vadība pārdošanā, pārdošanas stratēģijas un tehnikas
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
White, Eden. Innovative Selling : A Guide to Successful Corporate Professional Selling. Business Expert Press. ProQuest Ebook Central, 2020.