Psiholoģija sabiedrības veselībā
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Kronvalda bulvāris 9, svek@rsu.lv, +371 67338307
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Zinās definēt psiholoģijas zinātni un aprakstīt tās darbības specifiku un noderību sabiedrības veselības kontekstā.
Prasmes
1.Mācēs atpazīt psiholoģijas tēmas, sabiedrības veselības problēmu gadījumos. Pratīs identificēt psiholoģisko faktoru klātbūtni veselības uzvedības izvēlēs un to formēšanā.
Kompetences
1.Spēs piedāvāt plašāku redzējumu par sabiedrības veselības problēmām un to risināšanas iespējām, parādot psiholoģijas zināšanu noderību.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studiju kursa ietvaros, studenti pilda dažādus patstāvīgos darbus, atbilstoši studiju kursa specifiskām tēmām.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Students patstāvīgi sagatavo esejas veida aprakstu par psiholoģijas zināšanu pielietojumu konkrētas sabiedrības veselības problēmas analīzē.
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
1) piedalīšanās semināros, grupu darbos, individuālo patstāvīgo darbu izpildes kvalitāte (sastāda 5% no galīgā vērtējuma)
2) situācijas analīze par psiholoģijas zināšanu pielietošanu konkrētu sabiedrības veselības problēmu izpratnē un risināšanā, kuru students sagatavo rakstveidā un iesniedz e-studijās līdz rakstiskā eksāmena dienai (45% no vērtējuma)
3) rakstisks eksāmens par studiju kursa teorētisko materiālu (50% no vērtējuma).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģijas un sabiedrības veselības sadarbības iespējas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kritiskā domāšana sabiedrības veselībā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselībpratības jēdziens sabiedrības veselības kontekstā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedrības veselības aktuālās problēmas un psiholoģijas iespējas to risināšanā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
3
|
Tēmas
|
Debates "iedzimtība (nature) un audzināšana (nurture)" izmantošana sabiedrības veselībā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
3
|
Tēmas
|
Sajūtas un uztvere
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
3
|
Tēmas
|
Domāšana kā psihiskais process
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
3
|
Tēmas
|
Uzmanība un atmiņa. Sabiedrības veselības piemēru analīze
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
3
|
Tēmas
|
Valoda un runa – to nozīme sabiedrības veselības praksē
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
3
|
Tēmas
|
Iztēle un tās pielietojums sabiedrības veselības speciālista darbībā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
3
|
Tēmas
|
Emocijas un jūtas. To dažādās izpausmes sabiedrības veselības praksē
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
3
|
Tēmas
|
Motivācija sabiedrības veselības kontekstā
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Baltiņš M. (2003). Lietišķā epidemioloģija, Zinātne. (akceptējams izdevums)
Mārtinsone, K., Miltuze, A. red. (2015). Psiholoģija 1. Pamatjautājumi - teorijas un pētījumi. Rīga: Zvaigzne ABC
Mārtinsone, K., Miltuze, A. red. (2015). Psiholoģija 2. Personība, grupa, sabiedrība, kultūra. Rīga: Zvaigzne ABC