Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Vispārējā rehabilitācija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
REK_186
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Veselības aprūpes zinātne
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Rehabilitācija
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291

Par studiju kursu

Mērķis

Apgūt zināšanas par rehabilitācijas multiprofesionālo komandu, par komandas locekļu kompetencēm un savstarpējo sadarbību.

Priekšzināšanas

Profesionālajos studiju kursos atbilstoši katra studējošā specializācijai, funkcionālo spēju ierobežojumu novērtēšanā un klasifikācijā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Kursa apguves rezultātā studējošie iegūs zināšanas par rehabilitācijas pakalpojumu organizēšanu Latvijā, Rehabilitācijas problēmrisināšanas veidlapu, rehabilitācijas mērķu uzstādīšanu un ārstniecības personu kompetencēm un sadarbību rehabilitācijas komandā, rehabilitācijas tehnoloģijām.

Prasmes

1.Kursa apguves rezultātā studējošie spēs analizēt klīniskos gadījumus, lietojot SFK pamatprincipus un atbilstošas SFK pamatkopas, izskaidros funkcionālo spēju novērtēšanas pamatprincipus rehabilitācijas komandas ietvaros, spēs sadarboties rehabilitācijas komandas ietvaros un uzstādīt rehabilitācijas ilgtermiņa un īstermiņa mērķus, spēs piedalīties individuālā rehabilitācijas plāna sastādīšanā, spēs plānot rehabilitācijas tehnoloģijas un novērtēt rehabilitācijas rezultātus.

Kompetences

1.Kursa apguves rezultātā studējošie prot iegūtās zināšanas un prasmes pielietot interdisciplināras rehabilitācijas komandas darbā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Literatūras studijas, klīniskā gadījuma analīze, sagatavota rehabilitācijas problēmrisināšanas forma.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Ziņojums par klīniskā gadījuma analīzi: Pacienta novērtējums (standartizēti mērījumi) un Rehabilitācijas problēmrisināšanas veidlapa (Steiner et al, 2002). Rehabilitācijas mērķi (ilgtermiņa, īstermiņa). Rehabilitācijas speciālistu komandas raksturojums (speciālistu kompetences, lomas komandas darbā, rehabilitācijas tehnoloģijas). Tehnisko palīglīdzekļu vajadzība (Atzinums tehniskā palīglīdzekļa saņemšanai) un tehnisko palīglīdzekļu nodrošinājums. Rehabilitācijas rezultātu novērtēšana. Rekomendācijas. Pakalpojumu pēctecība.
2.

Pārbaudījums

-
-
Klīniskā gadījuma prezentācija.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fizioterapijas pamati un fizioterapeita loma multiprofesionālā rehabilitācijas komandā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fizioterapijas pamati un fizioterapeita loma multiprofesionālā rehabilitācijas komandā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ergoterapijas pamati un ergoterapeita loma multidisciplinārā rehabilitācijas komandā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ergoterapijas pamati un ergoterapeita loma multidisciplinārā rehabilitācijas komandā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Audiologopēdijas pamati un audiologopēda loma multiprofesionālā rehabilitācijas komandā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Audiologopēdijas pamati un audiologopēda loma multiprofesionālā rehabilitācijas komandā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzturzinātnes pamati un uztura speciālista loma multiprofesionālā rehabilitācijas komandā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzturzinātnes pamati un uztura speciālista loma multiprofesionālā rehabilitācijas komandā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fizioterapijas pamati un fizioterapeita loma multiprofesionālā rehabilitācijas komandā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fizioterapijas pamati un fizioterapeita loma multiprofesionālā rehabilitācijas komandā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ergoterapijas pamati un ergoterapeita loma multidisciplinārā rehabilitācijas komandā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ergoterapijas pamati un ergoterapeita loma multidisciplinārā rehabilitācijas komandā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Audiologopēdijas pamati un audiologopēda loma multiprofesionālā rehabilitācijas komandā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Audiologopēdijas pamati un audiologopēda loma multiprofesionālā rehabilitācijas komandā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzturzinātnes pamati un uztura speciālista loma multiprofesionālā rehabilitācijas komandā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzturzinātnes pamati un uztura speciālista loma multiprofesionālā rehabilitācijas komandā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Use of the ICF model as a clinical problem-solving tool in physical therapy and rehabilitation medicine