Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Sabiedrisko attiecību tekstu rakstīšana

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KSK_265
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Komunikācijas zinātne
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Veidot studentu izpratni par sabiedrisko attiecību rakstveida materiāliem un to specifiku, attīstīt sabiedrisko attiecību rakstīšanas prasmi, lai students praktiski spētu sagatavot mediju un publicitātes prasībām atbilstošus rakstveida materiālus.

Priekšzināšanas

Nepieciešamas mediju valodas zināšanas.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Par sabiedrisko attiecību rakstveida materiālu veidiem un to specifiku.

Prasmes

1.Sagatavot vienkārši uztveramus, loģiskus un kodolīgus sabiedrisko attiecību rakstveida materiālus, it īpaši preses relīzes, paziņojumus, aprakstus un citus biežāk izmantotos materiālus.

Kompetences

1.Sagatavot sabiedrisko attiecību nozarei raksturīgos tekstus (relīzes, rakstus, aprakstus, paziņojumus utt.).

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Mājasdarbi, gadījumu analīze, eksāmens. Skatīt kursa aprakstu (word) e-studijās ar detalizētu uzdevumu aprakstu.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
1. Seminārs 1) uzrakstiet (kultūras) komentāru par grāmatu (filmu, izrādi, pasākumu). 2000 – 3000 zīmes, 2) uzrakstiet ielūgumu un apsveikumu, 3) noformējiet vizītkarti ar kontaktinformāciju. Darba analīze 2.Seminārs Preses relīzes sagatavošana pēc tiesībsarga tīmekļvietnē pieejamiem atzinumiem – no atzinuma izveidot relīzi. Prese relīzes analīze 3.Seminārs Reklāmraksta sagatavošana: o Izvēlieties sev pazīstamu produktu vai pakalpojumu. o Izdomājiet reklāmraksta koncepciju, pieeju un saturu diviem atšķirīgiem kanāliem – interneta portālam un žurnālam. o Uzrakstiet divus reklāmrakstus – katru no tiem piemērotu savam kanālam. Izvēlieties foto! o Esiet radoši, bet ticami! Drīkst izdomāt faktus par produktu un tā īpašības, bet saglabājot ticamības un realitātes sajūtu. Reklāmraksta analīze 4.seminārs Intervija un viedokļa raksta sagatavošana (līdz 3000 zīmēm), Viedokļa raksta analīze
2.

Pārbaudījums

-
-
Atbilstoši RSU nolikumam, uzdevumā dotie kritēriji, teorijas pielietošanas prasme.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads. Rakstīšanas nozīme SA. Rakstītāja atbildība, profesionalitāte, ētika. Pareizas valodas lietojuma nozīme SA darbā. Pamatinformācijas iegūšana un tās nozīme.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Preses relīzes – rakstīšana un izplatīšana. Pavadvēstule e-pastā. Virsrakstu un apakšvirsrakstu nozīme.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Preses relīzes – rakstīšana un izplatīšana. Pavadvēstule e-pastā. Virsrakstu un apakšvirsrakstu nozīme.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Leksikas izvēle SA tekstos. Pareizrakstības prasību ievērošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Apmaksātā publicitāte un rakstīšanas īpatnības: Reklāmraksti. Reklāmu valoda. Emocionālā ekspresivitāte reklāmās. Emocionālās ekspresivitātes līdzekļi valodā un dažādās (preču, politiķu) reklāmās.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tīmekļvietnes (mājaslapas) un sociālie mediji. Ieraksti tviterī.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Semināri.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Semināri.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Semināri.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Semināri.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Semināri.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Semināri.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Marsh C., Guth D.W., et al. Strategic Writing: Multimedia Writing for Public Relations, Advertising and More/ 4th ed. _Routledge, 2017

2.

Newsom D., Haynes J. Public Relations Writing: Strategies & Structures / 11th ed. - Cengage Learning, 2016

3.

Newsom, D., Haynes, J. Public relations writing: form and style 10th edition / D.Newsom, J.Haynes – USA: Thomson Wadsworth, 2014

4.

Newsom D., Haynes J. Public Relations Writing: Form & Style / 9th ed. – Australia, Brazil etc.: Wadsworth CRENGAGE Learning, 2010

5.

Smith, R. D. Becoming a public relations writer. A writing process workbook for the profession. 4th edition / R.D. Smith – USA: Lawrence Erlbaum Associates, 2012

6.

Liepa D. Latvijas preses valoda. Zin. red. Ina Druviete. - Rīga: LU Latviešu valodas institūts, 2011, 296 lpp.

7.

Bivins T.H. Public Relations Writing: The Essentials of Style and Format / 7th ed. – McGraw-Hill Higher Education, 2011

Papildu literatūra

1.

Dimants A., Russ-Mols S. Žurnālistika / Mācību un rokasgrāmata. – Rīga: Turība, 2009

2.

Liepa D. Latviešu (paš)raksturojums presē : sociolingvistiskais aspekts / Dite Liepa. - Literatūra un avoti : 240.-242.lpp. - Kopsav. angļu val.: Latvian self-assessment in printed media : the sociolinguistics aspect, 242.lpp. // Vārds un tā pētīšanas aspekti. - [Nr.]15, 2.[sēj.]: Valoda un vide. Terminoloģija. Tulkošanas jautājumi (2011), 232.-242.lpp.

3.

Spolskis B. Valodas pārvaldība. – Rīga : Latviešu valodas aģentūra, 2012

Citi informācijas avoti

1.

Jaunākie zinātniskie raksti, kas pieejami RSU Bibliotēkas abonētajās zinātnisko rakstu datubāzēs (piemēram, EBSCO, SAGE Publications, Science Direct, Scopus u.c.).