Akadēmiskā angļu valoda sociālajās zinātnēs
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursā studenti: • spēs izprast un pielietot profesionālo terminoloģiju dažāda veida tekstos sociālajās zinātnēs; • apzināsies dažādas formalitātes pakāpes un pragmatiskas nozīmes; uzzinās: • prezentācijas un pašprezentācijas veidošanas principus; • kā atpazīt un izmantot akadēmiskos avotus un veikt nelielus pētījumus; • akadēmiskās angļu valodas pamatprincipus rakstos; • publicistikas tekstu veidošanas un tulkošanas principus; • pieejas multimediju satura veidošanai; • kā veidot intervijas jautājumus; • kā komunicēt komandā, kopīga mērķa sasniegšanai.
Prasmes
1.Sekmīgi apgūstot kursu, studenti spēs: • apkopot dažādu jomu tekstus sociālajās zinātnēs; • paust un sniegt savu viedokli par politiskiem jautājumiem; • rakstīt akadēmiskās esejas; • piedalīties debatēs • pārliecināti prezentēt sevi un veidot publisko runu; • orientēties akadēmiskajā literatūrā, veikt nelielus pētījumus; • pielietot akadēmisko angļu valodu rakstos, veidot kopsavilkumus, formulēt tēzes, jautājumus, rezultātus un secinājumus; • veidot un tulkot publicistikas tekstus, tajā skaitā arī sociālo mediju saturu; • veidot multimediju saturu angļu valodā; • vadīt intervijas un mediju projektus, veiksmīgi komunicējot grupā.
Kompetences
1.Sekmīgi apgūstot kursu, studenti varēs pielietot savas zināšanas un prasmes turpmākajās studijās un profesionālajā karjerā. Studējošie spēs sekmīgi darboties komandā, pamatojot savu viedokli profesionālos jautājumos; spēs loģiski izteikt savu viedokli gan rakstiski, gan mutiski, izmantojot apgūto profesionālo terminoloģiju.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studējošie sagatavo gan individuālas, gan grupas prezentācijas par kursa laikā apgūtamajiem tematiem; studenti veic rakstiskus uzdevumus, lasa autentiskus tekstus par kursa laikā apgūstamajiem tematiem un izpilda teksta izpratnes uzdevumus; studējošie patstāvīgi strādā ar latviešu-angļu vārdnīcām un sagatavo terminoloģijas definīcijas un tulkojumus angļu valodā. Studējošie raksta rakstus, kopsavilkumus, ziņojumus, sociālo mediju ierakstus. Studējošo pienākums kursa noslēgumā ir aizpildīt studiju kursa novērtējuma anketu.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
1) Aktīva piedalīšanās nodarbībās, laikus un atbilstošā kvalitātē izpildīti rakstiskie uzdevumi; sagatavotas prezentācijas, atbilstoši kursa tematiem; sekmīgi uzrakstīti semestra pārbaudes darbi (terminoloģijas zināšanu un lietojuma pārbaude); 1. semestra noslēgumā semestra ieskaite;
2) Kursa noslēguma eksāmena rakstiskā daļa, kurā tiek pārbaudītas terminoloģijas zināšanas un to praktiskais lietojums, vispārējā teksta un specifiskas informācijas izpratne un rakstu valodas lietojums; eksāmena mutiskā daļa – prezentācijas.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Politkorektums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs: Ziņas. Prezentācijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma jautājumu, mērķu un uzdevumu formulēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Globalizācija. Tests.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Akadēmiskā rakstu valoda.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eiropas Savienība. Eiropas Komisija. Eiropas Parlaments. Eiropas Parlaments.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eiropas Savienība. Eiropas Komisija. Eiropas Parlaments. Eiropas Parlaments.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma jautājumu, mērķu un uzdevumu formulēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecisko prasmju apguve: mācīt efektīvas metodes, lai veiktu pētījumus mediju studijās, tostarp atrastu akadēmiskos avotus, novērtētu ticamību un sintezētu informāciju.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācija ar medijiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Preses konferences. Intervijas. Sniegt norādījumus par interviju veikšanu plašsaziņas līdzekļu saturam, tostarp izpēti, sagatavošanu, iztaujāšanas paņēmienus un ētiskus apsvērumus.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Digitālo mediju ražošana: praktiskas apmācības digitālo mediju satura veidošanā, sākot no tīmekļa lapu dizaina, sociālo mediju ziņām, aplādes un reklāmām.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
MK, SA, ZR.
Multimediju komunikācija un dizains: iepazīstināt ar vizuālās komunikācijas un dizaina teorijas principiem, tostarp izkārtojumu, tipogrāfiju, krāsu teoriju un grafiskajiem elementiem, kas attiecas uz mediju ražošanu. Datu vizualizācija. Video. Audio.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mediju likums un ētika: Izpratne par juridiskiem un ētiskiem apsvērumiem, kas raksturīgi mediju produkcijai, tostarp autortiesību likumam, privātuma tiesībām, neslavas celšanai un profesionālajiem rīcības kodeksiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Plašsaziņas līdzekļu projektu vadība: iepazīstināt ar projektu vadības principiem un rīkiem, kas attiecas uz mediju ražošanu, tostarp plānošanu, budžeta plānošanu, resursu piešķiršanu un komandas darbu.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personīgais zīmols.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Plašsaziņas līdzekļu prezentācijas prasmes: efektīvas mediju satura prezentēšanas tehnikas, tostarp publiskās runas, vizuālās prezentācijas dizaina un auditorijas iesaistīšanas stratēģijas, mācīšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
LinkedIn. Digitālā reputācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuālā komunikācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Lifta runa un prezentācijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Akadēmiskā un mediju rakstīšana: dažādu mediju formātu rakstīšanas prasmju attīstīšana, piemēram, ziņu raksti, rakstu stāsti un scenāriji, liekot uzsvaru uz skaidrību, precizitāti un saistošu stāstījumu.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
MR, SBIE.
CV un darba intervijas
|
-
Patstāvīgais darbs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
0
|
Tēmas
|
Aptauju veidošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Digitālā tekstveide.
|
-
Patstāvīgais darbs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
0
|
Tēmas
|
Aptauju veidošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma jautājumu, mērķu un uzdevumu formulēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Plašsaziņas līdzekļu prezentācijas prasmes: efektīvas mediju satura prezentēšanas tehnikas, tostarp publiskās runas, vizuālās prezentācijas dizaina un auditorijas iesaistīšanas stratēģijas, mācīšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecisko prasmju apguve: mācīt efektīvas metodes, lai veiktu pētījumus mediju studijās, tostarp atrastu akadēmiskos avotus, novērtētu ticamību un sintezētu informāciju.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mediju likums un ētika: Izpratne par juridiskiem un ētiskiem apsvērumiem, kas raksturīgi mediju produkcijai, tostarp autortiesību likumam, privātuma tiesībām, neslavas celšanai un profesionālajiem rīcības kodeksiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Plašsaziņas līdzekļu prezentācijas prasmes: efektīvas mediju satura prezentēšanas tehnikas, tostarp publiskās runas, vizuālās prezentācijas dizaina un auditorijas iesaistīšanas stratēģijas, mācīšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecisko prasmju apguve: mācīt efektīvas metodes, lai veiktu pētījumus mediju studijās, tostarp atrastu akadēmiskos avotus, novērtētu ticamību un sintezētu informāciju.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Plašsaziņas līdzekļu prezentācijas prasmes: efektīvas mediju satura prezentēšanas tehnikas, tostarp publiskās runas, vizuālās prezentācijas dizaina un auditorijas iesaistīšanas stratēģijas, mācīšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Aptauju veidošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Akadēmiskā un mediju rakstīšana: dažādu mediju formātu rakstīšanas prasmju attīstīšana, piemēram, ziņu raksti, rakstu stāsti un scenāriji, liekot uzsvaru uz skaidrību, precizitāti un saistošu stāstījumu.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Plašsaziņas līdzekļu projektu vadība: iepazīstināt ar projektu vadības principiem un rīkiem, kas attiecas uz mediju ražošanu, tostarp plānošanu, budžeta plānošanu, resursu piešķiršanu un komandas darbu.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Digitālo mediju ražošana: praktiskas apmācības digitālo mediju satura veidošanā, sākot no tīmekļa lapu dizaina, sociālo mediju ziņām, aplādes un reklāmām.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Digitālo mediju ražošana: praktiskas apmācības digitālo mediju satura veidošanā, sākot no tīmekļa lapu dizaina, sociālo mediju ziņām, aplādes un reklāmām.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Plašsaziņas līdzekļu projektu vadība: iepazīstināt ar projektu vadības principiem un rīkiem, kas attiecas uz mediju ražošanu, tostarp plānošanu, budžeta plānošanu, resursu piešķiršanu un komandas darbu.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Preses konferences. Intervijas. Sniegt norādījumus par interviju veikšanu plašsaziņas līdzekļu saturam, tostarp izpēti, sagatavošanu, iztaujāšanas paņēmienus un ētiskus apsvērumus.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Preses konferences. Intervijas. Sniegt norādījumus par interviju veikšanu plašsaziņas līdzekļu saturam, tostarp izpēti, sagatavošanu, iztaujāšanas paņēmienus un ētiskus apsvērumus.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Akadēmiskā un mediju rakstīšana: dažādu mediju formātu rakstīšanas prasmju attīstīšana, piemēram, ziņu raksti, rakstu stāsti un scenāriji, liekot uzsvaru uz skaidrību, precizitāti un saistošu stāstījumu.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Hewings, M. (2023) Advanced Grammar in Use. Cambridge University Press
McCarthy, M. and O'Dell, F. (2017) English Vocabulary in Use: Advanced Book. 3rd Edition.
Turabian, K. (2018) A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations. 9th Edition.
Michael McCarthy, Felicity O'Dell. (2014) Academic Vocabulary in Use. Cambridge University Press
Santiago Remacha Esteras, Elena Marco Fabre. (2018) Professional English in Use. For Computers and the Internet. Cambridge University Press, 5th printing.
Carlsnaes, W., Risse,T., Simmons B. (2013) Handbook of International Relations. Los Angeles: SAGE.
Devetak, R., Burke, A., George, J. (2012) An Introduction to International Relations. Cambridge: Cambridge University Press.
Swales, J. (2012) Academic Writing for Graduate Students: Essential Tasks and Skills. Ann Arbor: The University of Michigan Press.
Papildu literatūra
Balfour, R. et al. (2016) Europe’s Trouble Makers: The Populist Challenge to Foreign Policy. European Policy Centre.
Pease, K. (2012) International Organizations : Perspective on Governance in the Twenty-first Century. Boston: Longman.