Mācīšanas norādījumi pielāgotās fiziskās aktivitātēs
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Nodrošināt individuāli piemērotākās Studiju metodes ik vienam audzēknim. Sniegt pamatzināšanas par mācīšanās norādījumu sniegšanas hierarhiju.
Priekšzināšanas
Apgūti studiju kursi: Pedagoga profesionālās prasmes, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Izglītības psiholoģija pedagogiem, Cilvēka anatomija, Pedagoģiskie pamati pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Studentcentrēta pieeja pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Novērtēšanas metodes pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Pielāgoto fizisko aktivitāšu programmu saturs un/vai Pielāgotās fiziskās aktivitātes audzēkņiem ar intelektuāliem attīstības traucējumiem, PFA audzēkņiem ar sensoriem attīstības traucējumiem, PFA audzēkņiem ar uzvedības, mācīšanās traucējumiem un autismu.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Demonstrēt vispusīgas un sporta nozarei raksturīgās zināšanas par norādījumu sniegšanas hierarhiju, par mazāk ierobežojošas hierarhijas (LRE) līmeņiem. 2. Par fizisko un kustību spēju veicinošām norādījumu stratēģijām.
Prasmes
1.3. Verbālas vai neverbālas norādes, par žestu izmantošanu, par tiešu un netiešu norādījumu sniegšanu, par norādījumu modelēšanu. 4. Demonstrē prasmes par daļēju fizisku norādījumu sniegšanu, par pilnu fizisku/manuālu norādījumu sniegšanu, par pāra palīgu instrukciju izmantošanu, par sadarbības metodēm sporta un veselības stundā.
Kompetences
1.5. Apgūst kompetences par fizisko un kustību spēju veicinošām norādījumu stratēģijām, noteikt zināšanas praktiskajā darbībā – sastādot PFA nodarbības konspektus skolas sporta un veselības stundām u.c.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Gatavoties semināriem un kontroldarbiem par tēmām:
1. Norādījumu sniegšanas hierarhija.
2. Mazāk ierobežojošais hierarhijas (LRE) līmenis.
3. Verbālas vai neverbālas norādes.
Praktisko darbu patstāvīga veikšana:
1. Žestu izmantošana.
2. Tieša un netieša norādījumu sniegšana. Modelēšana.
3. Daļēja fiziska norādījumu sniegšana. Pilna fiziska norādījumu sniegšana.
4. Pāra palīgu, sadarbības metodes.
Gatavoties eksāmenam.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studējošo zināšanas un prasmes tiek novērtētas trīs kontroldarbos. Studējošo prasmes un kompetences tiek novērtētas četros praktiskos darbos. Sagatavo praktiskos darbos teorētisko pamatojumu, individuāli un kolektīvi izmērīt funkcionālo ierobežojumu objektīvās pazīmes saistībā ar norādījumu pielāgojumiem PFA.
Studiju kursa noslēgumā tiek izlikts diferencēts vērtējums pēc iegūtās punktu summas bez papildus pārbaudījuma. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par Studiju kursu, punktu kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm.
Summatīvā zināšanu un kompetenču vērtēšana kontroldarbos. Obligāti ir sekmīgi jāuzraksta visi kontroldarbi.
Ja studējošais neierodas uz pārbaudes darbu vai to sekmīgi nenokārto, atkārtoti pārbaudes darbu ir obligāti sekmīgi jānokārto. Lai studējošajam izliktu sekmīgu gala vērtējumu, viņam ir jābūt sekmīgi uzrakstītiem visiem septiņiem paredzētajiem pārbaudes darbiem.
Praktiskajos darbos studējošajiem ir individuāli jāaizpilda mērījumu protokols. Jāizdara secinājumi par iegūto rezultātu atbilstību normai, jāveic to interpretēšana.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Norādījumu sniegšanas hierarhija. Mazāk ierobežojošais hierarhijas (LRE) līmenis.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Norādījumu sniegšanas hierarhija. Mazāk ierobežojošais hierarhijas (LRE) līmenis.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Norādījumu sniegšanas hierarhija. Mazāk ierobežojošais hierarhijas (LRE) līmenis.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Norādījumu sniegšanas hierarhija. Mazāk ierobežojošais hierarhijas (LRE) līmenis.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Verbālas vai neverbālas norādes. Žestu izmantošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Verbālas vai neverbālas norādes. Žestu izmantošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Verbālas vai neverbālas norādes. Žestu izmantošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Verbālas vai neverbālas norādes. Žestu izmantošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Verbālas vai neverbālas norādes. Žestu izmantošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tieša un netieša norādījumu sniegšana. Modelēšana. Daļēja fiziska norādījumu sniegšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tieša un netieša norādījumu sniegšana. Modelēšana. Daļēja fiziska norādījumu sniegšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tieša un netieša norādījumu sniegšana. Modelēšana. Daļēja fiziska norādījumu sniegšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tieša un netieša norādījumu sniegšana. Modelēšana. Daļēja fiziska norādījumu sniegšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pilna fiziska norādījumu sniegšana. Pāra palīgu, sadarbības metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pilna fiziska norādījumu sniegšana. Pāra palīgu, sadarbības metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pilna fiziska norādījumu sniegšana. Pāra palīgu, sadarbības metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pilna fiziska norādījumu sniegšana. Pāra palīgu, sadarbības metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pilna fiziska norādījumu sniegšana. Pāra palīgu, sadarbības metodes.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Sherrill, C. (2004). Adapted physical activity, recreation, and sport. 6th ed. New York: McGraw Hill.
Winnick, J. P. & Porretta, D. (Eds.). (2017). Adapted physical education and sport. 6th ed. Champaign, IL: Human Kinetics.
Block, M. E. (2016). Including students with disabilities in physical education. New York: McGraw Hill.
Lavay, B.B., & French, R. (2015). Positive Behavior Management in Physical Activity Setting. Human Kinetics Publishers. 3rd ed.