Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Mācīšanas norādījumi pielāgotās fiziskās aktivitātēs

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_154
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
5. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sporta teorijas katedra
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Nodrošināt individuāli piemērotākās Studiju metodes ik vienam audzēknim. Sniegt pamatzināšanas par mācīšanās norādījumu sniegšanas hierarhiju.

Priekšzināšanas

Apgūti studiju kursi: Pedagoga profesionālās prasmes, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Izglītības psiholoģija pedagogiem, Cilvēka anatomija, Pedagoģiskie pamati pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Studentcentrēta pieeja pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Novērtēšanas metodes pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Pielāgoto fizisko aktivitāšu programmu saturs un/vai Pielāgotās fiziskās aktivitātes audzēkņiem ar intelektuāliem attīstības traucējumiem, PFA audzēkņiem ar sensoriem attīstības traucējumiem, PFA audzēkņiem ar uzvedības, mācīšanās traucējumiem un autismu.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. Demonstrēt vispusīgas un sporta nozarei raksturīgās zināšanas par norādījumu sniegšanas hierarhiju, par mazāk ierobežojošas hierarhijas (LRE) līmeņiem. 2. Par fizisko un kustību spēju veicinošām norādījumu stratēģijām.

Prasmes

1.3. Verbālas vai neverbālas norādes, par žestu izmantošanu, par tiešu un netiešu norādījumu sniegšanu, par norādījumu modelēšanu. 4. Demonstrē prasmes par daļēju fizisku norādījumu sniegšanu, par pilnu fizisku/manuālu norādījumu sniegšanu, par pāra palīgu instrukciju izmantošanu, par sadarbības metodēm sporta un veselības stundā.

Kompetences

1.5. Apgūst kompetences par fizisko un kustību spēju veicinošām norādījumu stratēģijām, noteikt zināšanas praktiskajā darbībā – sastādot PFA nodarbības konspektus skolas sporta un veselības stundām u.c.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Gatavoties semināriem un kontroldarbiem par tēmām: 1. Norādījumu sniegšanas hierarhija. 2. Mazāk ierobežojošais hierarhijas (LRE) līmenis. 3. Verbālas vai neverbālas norādes. Praktisko darbu patstāvīga veikšana: 1. Žestu izmantošana. 2. Tieša un netieša norādījumu sniegšana. Modelēšana. 3. Daļēja fiziska norādījumu sniegšana. Pilna fiziska norādījumu sniegšana. 4. Pāra palīgu, sadarbības metodes. Gatavoties eksāmenam.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Studējošo zināšanas un prasmes tiek novērtētas trīs kontroldarbos. Studējošo prasmes un kompetences tiek novērtētas četros praktiskos darbos. Sagatavo praktiskos darbos teorētisko pamatojumu, individuāli un kolektīvi izmērīt funkcionālo ierobežojumu objektīvās pazīmes saistībā ar norādījumu pielāgojumiem PFA. Studiju kursa noslēgumā tiek izlikts diferencēts vērtējums pēc iegūtās punktu summas bez papildus pārbaudījuma. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par Studiju kursu, punktu kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm. Summatīvā zināšanu un kompetenču vērtēšana kontroldarbos. Obligāti ir sekmīgi jāuzraksta visi kontroldarbi. Ja studējošais neierodas uz pārbaudes darbu vai to sekmīgi nenokārto, atkārtoti pārbaudes darbu ir obligāti sekmīgi jānokārto. Lai studējošajam izliktu sekmīgu gala vērtējumu, viņam ir jābūt sekmīgi uzrakstītiem visiem septiņiem paredzētajiem pārbaudes darbiem. Praktiskajos darbos studējošajiem ir individuāli jāaizpilda mērījumu protokols. Jāizdara secinājumi par iegūto rezultātu atbilstību normai, jāveic to interpretēšana.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Norādījumu sniegšanas hierarhija. Mazāk ierobežojošais hierarhijas (LRE) līmenis.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Norādījumu sniegšanas hierarhija. Mazāk ierobežojošais hierarhijas (LRE) līmenis.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Norādījumu sniegšanas hierarhija. Mazāk ierobežojošais hierarhijas (LRE) līmenis.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Norādījumu sniegšanas hierarhija. Mazāk ierobežojošais hierarhijas (LRE) līmenis.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Verbālas vai neverbālas norādes. Žestu izmantošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Verbālas vai neverbālas norādes. Žestu izmantošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Verbālas vai neverbālas norādes. Žestu izmantošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Verbālas vai neverbālas norādes. Žestu izmantošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Verbālas vai neverbālas norādes. Žestu izmantošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tieša un netieša norādījumu sniegšana. Modelēšana. Daļēja fiziska norādījumu sniegšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tieša un netieša norādījumu sniegšana. Modelēšana. Daļēja fiziska norādījumu sniegšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tieša un netieša norādījumu sniegšana. Modelēšana. Daļēja fiziska norādījumu sniegšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tieša un netieša norādījumu sniegšana. Modelēšana. Daļēja fiziska norādījumu sniegšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pilna fiziska norādījumu sniegšana. Pāra palīgu, sadarbības metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pilna fiziska norādījumu sniegšana. Pāra palīgu, sadarbības metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pilna fiziska norādījumu sniegšana. Pāra palīgu, sadarbības metodes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pilna fiziska norādījumu sniegšana. Pāra palīgu, sadarbības metodes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pilna fiziska norādījumu sniegšana. Pāra palīgu, sadarbības metodes.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
36 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Sherrill, C. (2004). Adapted physical activity, recreation, and sport. 6th ed. New York: McGraw Hill.

2.

Winnick, J. P. & Porretta, D. (Eds.). (2017). Adapted physical education and sport. 6th ed. Champaign, IL: Human Kinetics.

3.

Block, M. E. (2016). Including students with disabilities in physical education. New York: McGraw Hill.

4.

Lavay, B.B., & French, R. (2015). Positive Behavior Management in Physical Activity Setting. Human Kinetics Publishers. 3rd ed.