Medicīnas terminoloģija latīņu valodā un latviešu valoda medicīnā
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
- Apgūt zināšanas un prasmi pareizi lasīt, rakstīt, veidot, skaidrot, atpazīt, klasificēt, kā arī lietot anatomijas un klīniskos terminus;
- Integrēt latīņu valodas zināšanas citu studiju kursu apguvē, mācību un pētniecībā;
- Attīstīt studējošo latviešu valodas sarunvalodas prasmi ikdienas komunikācijai, kā arī veidot valodas komunikatīvo un starpkultūru kompetenci turpmākai latviešu valodas zināšanu izmantošanai studiju procesā A1 līmenī
Priekšzināšanas
- Angļu valodas alfabēts
- Priekšzināšanas latviešu valodā nav nepieciešamas.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Definēs medicīnas terminoloģijas izrunas un rakstības pamatlikumus
1. tests latīņu valodā • Tiešsaistes uzdevumi e-studijās ar piesaisti 1.testa vērtējumam (latīņu val.).
2.Izskaidrot un interpretēt anatomijas un klīnisko terminu veidošanas un lietošanas likumus
Tiešsaistes uzdevumi e-studijās ar piesaisti 1.testa vērtējumam (latīņu val.). • 1. tests latīņu valodā • 2. tests latīņu valodā. • Tiešsaistes uzdevumi e-studijās ar piesaisti 2.testa vērtējumam (latīņu val.).
3.Spēs izprast pazīstamu vārdu, atsevišķu frāžu un biežāk lietoto vārdu lietojumu izteikumos
Semestra noslēguma tests latviešu valodā • 1. pašpārbaudes tests latviešu valodā (1.semestris.) • 2.pašpārbaudes tests latviešu valodā (1.semestris) • 1.kolokvijs latviešu valodā (2.semestris) • 2.kolokvijs latviešu valodā • 3. tiešsaistes pašpārbaudes tests latviešu valodā
4.Kontekstā lietot sarunu tēmu leksikas minimumu
Prezentācija • 4. tiešsaistes pašpārbaudes tests latviešu valodā • 1.kolokvijs latviešu valodā (2.semestris) • 2.kolokvijs latviešu valodā • 3. tiešsaistes pašpārbaudes tests latviešu valodā • 1. pašpārbaudes tests latviešu valodā (1.semestris.) • 2.pašpārbaudes tests latviešu valodā (1.semestris) • Semestra noslēguma tests latviešu valodā
5.Zinās vienkāršākās valodas pamatlikumības un pratīs tās izmantot saziņā
Semestra noslēguma tests latviešu valodā • 2.pašpārbaudes tests latviešu valodā (1.semestris) • 3. tiešsaistes pašpārbaudes tests latviešu valodā • 2.kolokvijs latviešu valodā • 1.kolokvijs latviešu valodā (2.semestris) • 4. tiešsaistes pašpārbaudes tests latviešu valodā • Prezentācija
6.Zinās, kā veidot jautājumus
3. tiešsaistes pašpārbaudes tests latviešu valodā • Prezentācija • 4. tiešsaistes pašpārbaudes tests latviešu valodā • 2.kolokvijs latviešu valodā • 1.kolokvijs latviešu valodā (2.semestris) • 2.pašpārbaudes tests latviešu valodā (1.semestris) • 1. pašpārbaudes tests latviešu valodā (1.semestris.) • Semestra noslēguma tests latviešu valodā
7.Spēs nosaukt cilvēka ķermeņa daļas un biežāk sastopamos slimību simptomus, kas apgūti kursa laikā.
Semestra noslēguma tests latviešu valodā • 2.pašpārbaudes tests latviešu valodā (1.semestris) • 4. tiešsaistes pašpārbaudes tests latviešu valodā • Prezentācija
Prasmes
1.Pareizi lasīt, rakstīt un lietot medicīnas terminus
1. tests latīņu valodā • Tiešsaistes uzdevumi e-studijās ar piesaisti 1.testa vērtējumam (latīņu val.).
2.Identificēt un klasificēt anatomijas un klīniskos terminus
3.Veidot un skaidrot anatomijas un klīniskos terminus
Tiešsaistes uzdevumi e-studijās ar piesaisti 2.testa vērtējumam (latīņu val.). • 2. tests latīņu valodā.
4.Tulkot terminus no latīņu valodas angļu valodā un otrādi.
2. tests latīņu valodā. • Tiešsaistes uzdevumi e-studijās ar piesaisti 2.testa vērtējumam (latīņu val.). • Tiešsaistes uzdevumi e-studijās ar piesaisti 1.testa vērtējumam (latīņu val.). • 1. tests latīņu valodā
5.Uztvert vienkāršu sev nepieciešamo informāciju latviešu valodā
1. pašpārbaudes tests latviešu valodā (1.semestris.) • Semestra noslēguma tests latviešu valodā • 4. tiešsaistes pašpārbaudes tests latviešu valodā • Prezentācija • 1.kolokvijs latviešu valodā (2.semestris) • 2.kolokvijs latviešu valodā • 3. tiešsaistes pašpārbaudes tests latviešu valodā
6.Lietot latviešu valodu viegli uztveramā ikdienas saziņas procesā par sev zināmiem tematiem
3. tiešsaistes pašpārbaudes tests latviešu valodā • Prezentācija • Semestra noslēguma tests latviešu valodā • 2.pašpārbaudes tests latviešu valodā (1.semestris)
7.Ievākt pacienta personas datus un īsu anamnēzi.
Semestra noslēguma tests latviešu valodā • Prezentācija
Kompetences
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošais: spēs pareizi lietot anatomijas un klīniskos terminus latīņu valodā studiju nolūkiem un profesionālajā darbībā
1. tests latīņu valodā • Tiešsaistes uzdevumi e-studijās ar piesaisti 1.testa vērtējumam (latīņu val.). • 2. tests latīņu valodā. • Tiešsaistes uzdevumi e-studijās ar piesaisti 2.testa vērtējumam (latīņu val.).
2.Spēs lietot latviešu valodu saziņai vienkāršās ikdienas situācijās, kā arī saziņai ar pacientiem A1 līmenī
Semestra noslēguma tests latviešu valodā • 1. pašpārbaudes tests latviešu valodā (1.semestris.) • 1.kolokvijs latviešu valodā (2.semestris) • Prezentācija • 2.kolokvijs latviešu valodā
3.Būs attīstījuši caurviju prasmes - komunikatīvās, t.sk. starpkultūru komunikācijas prasmi.
Prezentācija • 3. tiešsaistes pašpārbaudes tests latviešu valodā • 4. tiešsaistes pašpārbaudes tests latviešu valodā
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Tiešsaistes uzdevumi e-studijās ar piesaisti 1.testa vērtējumam (latīņu val.). |
4,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Patstāvīgais darbs latīņu valodā max. veido 5 % no 1. testa vērtējuma. |
||
|
2.
Tiešsaistes uzdevumi e-studijās ar piesaisti 2.testa vērtējumam (latīņu val.). |
4,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Patstāvīgais darbs latīņu val. maks. veido 5 % no 2. testa vērtējuma. |
||
|
3.
1. pašpārbaudes tests latviešu valodā (1.semestris.) |
-
|
-
|
|
Pašpārbaudes tests LV par mācību līdzekļa 1.nodaļu. Jābūt izpildītam līdz semestra noslēguma testam, vismaz 55 % atbilžu jābūt pareizām. |
||
|
4.
2.pašpārbaudes tests latviešu valodā (1.semestris) |
-
|
-
|
|
Pašpārbaudes tests LV par mācību līdzekļa 2.nodaļu. Jābūt izpildītam līdz semestra noslēguma testam, vismaz 55 % atbilžu jābūt pareizām. |
||
|
5.
3. tiešsaistes pašpārbaudes tests latviešu valodā |
-
|
-
|
|
Pašpārbaudes tests par mācību līdzekļa 4. -5. nodaļu. |
||
|
6.
4. tiešsaistes pašpārbaudes tests latviešu valodā |
-
|
-
|
|
Pašpārbaudes tests par mācību līdzekļa 6. -7. nodaļu. |
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
1. tests latīņu valodā |
10,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Anatomijas teminoloģija. |
||
|
2.
2. tests latīņu valodā. |
10,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Klīniskā terminoloģija. |
||
|
3.
Semestra noslēguma tests latviešu valodā |
12,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Testā ietvertas tēmas par mācību līdzekļa 1.- 3. nodaļu. |
||
|
4.
1.kolokvijs latviešu valodā (2.semestris) |
20,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Kolokvijā ietvertas tēmas par mācību līdzekļa 4.- 5. nodaļu. |
||
|
5.
2.kolokvijs latviešu valodā |
20,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Kolokvijā ietvertas tēmas par mācību līdzekļa 6.- 7. nodaļu. |
||
|
6.
Prezentācija |
20,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Ārsta - pacienta dialoga prezentācija. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Medicīnas terminoloģija latīņu valodā. Kursa ievads. Latīņu valodas alfabēts. Akcents. Fonētika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Lietvārda gramatiskās kategorijas. Daudzskaitļa nominatīva un ģenitīva veidošana I, II, IV un V deklinācijas lietvārdiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
III deklinācijas lietvārdi. Lietvārdu locīšana vienskaitļa un daudzskaitļa nominatīvā un ģenitīvā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Anatomisko terminu struktūra. Terminu veidošana, kas satur divus vai vairākus lietvārdus (lietvārds + lietvārds + lietvārds).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pārskats par īpašības vārdu. Īpašības vārda iedalījums grupās. Īpašības vārda saskaņošana ar lietvārdu.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Anatomijas terminu ar saskaņoto apzīmētāju (lietvārds + īpašības vārds) veidošana, tulkošana, analīze, locīšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Īpašības vārdu salīdzināmās pakāpes. Anatomijas terminoloģijas atkārtojums. Gatavošanās testam.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Datorklase
|
2
|
Tēmas
|
1. tiešsaistes tests (Testum Primum) par anatomijas terminoloģiju.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
I deklinācijas lietvārdi. I grupas īpašības vārdi. Klīniskie termini ar un bez prievārdiem. Latīņu un grieķu valodas ekvivalenti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
II deklinācijas lietvārdi. I gr. īpašības vārdi. Klīniskie termini ar un bez prievārdiem. Latīņu un grieķu valodas ekvivalenti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
III deklinācijas vīriešu dzimtes lietvārdi. Klīniskie termini ar un bez prievārdiem. Latīņu un grieķu valodas ekvivalenti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
III deklinācijas sieviešu dzimtes lietvārdi. Klīniskie termini ar un bez prievārdiem. Latīņu un grieķu valodas ekvivalenti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
III deklinācijas nekatras dzimtes lietvārdi. Klīniskie termini ar un bez prievārdiem. Latīņu un grieķu valodas ekvivalenti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Trešās deklinācijas īpašības vārdi. Īpašības vārdi ar vienu, divām vai trīs galotnēm. Ceturtās un piektās deklinācijas lietvārdi. Klīniskie termini.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Datorklase
|
2
|
Tēmas
|
2. tiešsaistes tests (Testum secundum/finale) par klīnisko terminoloģiju.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Darbības vārdu "būt/nebūt" locīšana tagadnē. Personu vietniekvārdi. Lietvārda dzimte un skaitlis.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Latviešu valoda medicīnā. 1.semestris.
Latviešu valoda, īss raksturojums. Alfabēts, izruna. Iepazīšanās. Sasveicināšanās.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Darbības vārdu "būt/nebūt" locīšana tagadnē. Personu vietniekvārdi. Lietvārda dzimte un skaitlis. Norādāmais vietniekvārds "tas", "tā".
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Piederības vietniekvārdi "mans", "tavs", "jūsu". Jautājumu veidošana ar jautājamiem vārdiem "vai", "kas?". 1.patstāvīgais darbs e-studijās par 1.nodaļu.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Dzīvesvieta. Lokatīva lietojums. Jautājumu veidošana ar jautājamiem vārdiem "kur", "kad".
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Dzīvesvieta. Lokatīva lietojums. Jautājumu veidošana ar jautājamiem vārdiem "kur", "kad". Valstis, valodas. Darbības vārdi "studēt, strādāt, dzīvot, runāt" tagadnē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Darbības vārdi "studēt, strādāt, dzīvot, runāt" tagadnē. Pamata skaitļa vārdi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Adrese, telefona numurs. Skaitļa vārda saskaņošana ar lietvārdu. Patstāvīgais darbs - pašpārbaudes tests e-studijās par mācību līdzekļa 2. nodaļu.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Mana ģimene. Piederības vietniekvārdi. Konstrukcijas "man, jums... ir/nav/patīk/nepatīk/garšo/negaršo."
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Mana ģimene. Piederības vietniekvārdi. Konstrukcijas "man, jums...ir/ /nav/patīk/nepatīk/garšo/negaršo."
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka ķermenis. Konstrukcija "man, jums... sāp/nesāp."
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pacienta anamnēze (personas dati, sāpes).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Īpašības vārds. Jautājamie vārdi "kāds, kāda".
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Atkārtojums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Semestra tests.
Apraksts
Semestra tests par mācību līdzekļa 1. -3. nodaļu. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
2. semestris. Laiks. Cik ir pulkstenis? Cikos? Darbības vārdu "sākties", "beigties" lietošana 3. personā tagadnē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Laiks. Cik ir pulkstenis? Cikos? Darbības vārdu "sākties", "beigties" lietošana 3. personā tagadnē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Laika apstākļa vārdi "šodien, tagad, vakar, rīt" u.c. Darbības vārda "būt" pagātne un nākotne.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Nedēļas dienas, datums, gadalaiki. Kārtas skaitļa vārdi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Slimnīcā. Nodaļas. Ārsta pieņemšanas laiks.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pārtikas produkti. Apstākļa vārdi "vienmēr, regulāri, parasti, bieži, dažreiz, reti, nekad". Akuzatīva lietojums. Jautājamais vārds "ko".
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pārtikas produkti. Apstākļa vārdi "vienmēr, regulāri, parasti, bieži, dažreiz, reti, nekad". Akuzatīva lietojums. Prievārds "ar". 1. konjugācijas darbības vārdi '"ēst", "dzert" tagadnē, pagātnē un nākotnē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kafejnīcā, restorānā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Veselīgs uzturs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
1. kolokvijs.
Apraksts
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Transporta līdzekļi. 1.konjug. darbības vārdi '"iet", "braukt" tagadnē, pagātnē un nākotnē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Veselīgs dzīvesveids un brīvais laiks. Pārskats par prievārda (ar, par, uz) lietošanu ar akuzatīvu. 2. un 3. konjugācijas darbības vārdi tagadnē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Veselīgs dzīvesveids un brīvais laiks. 2. un 3. konjugācijas darbības vārdi pagātnē un nākotnē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Veselīgs dzīvesveids un brīvais laiks. 2. un 3. konjugācijas darbības vārdi pagātnē un nākotnē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Veselīgs dzīvesveids un brīvais laiks. Personu vietniekvārdu lietošana akuzatīvā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ilguma un biežuma izteikšana. Jautājumi "Cik ilgi?", "Cik bieži?"
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka ķermeņa daļas un iekšējie orgāni.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Simptomi un sūdzības. Datīva lietojums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Simptomi un sūdzības. Datīva lietojums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
2. un 3. konjugācijas darbības vārdu pagātne un nākotne.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Anamnēze. Ārsta un pacienta dialogs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Anamnēze. Ārsta un pacienta dialogs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ārsta - pacienta dialoga simulācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
2.kolokvijs
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Krusta, L., (updated by Zazerska, Ņ.). 2021. "Medical Terminology in Latin". Rīga: RSU, e-studiesPiemērots angļu valodas plūsmai
Čeirane, S., Tetere, D., Žibala, D. 2022. Latviešu valoda medicīnā. Text book. Available on e-studies.Piemērots angļu valodas plūsmai
Kaija I., Laizāne I. 2023. Latviešu valodas gramatika. Pamatlīmenis A1. Rīga: Latviešu valodas aģentūra.Piemērots angļu valodas plūsmai
Papildu literatūra
Rudzītis, K. 2003.-2005. „Terminologia medica: latīņu-latviešu medicīnas terminu vārdnīca” pārstrādāts un papildināts izdevums. Rīga: Nacionālais apgāds.Piemērots angļu valodas plūsmai
Ābelīte, I., Zazerska, Ņ., Voika, O., Zilvestre, A. 2021. ,,Latīņu-latviešu-angļu valodas vārdnīca medicīnas studijām". Rīga: RSU, e-studijas.Piemērots angļu valodas plūsmai
Kaija, I., Laizāne, I. 2021. Latviešu valoda zobārstniecības studentiem. Mācību līdzeklis zobārstniecības studentiem. Rīga: Rīgas Stradiņa universitātes izdevniecībaPiemērots angļu valodas plūsmai
Auziņa, I., Berķe, M., Lazareva, A. un Šalme, A. 2014. Laipa (A1). Latviešu valoda. Mācību grāmata. Rīga: LVA.Piemērots angļu valodas plūsmai
Svilane -Bartholomew, T. 2010. Complete Latvian. Teach Yourself.Piemērots angļu valodas plūsmai