Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Mācīšanās un mācīšanas aktivitāšu vadīšana profesionālai izaugsmei

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LUSDK_265
Zinātnes nozare
Augstskolas pedagoģija; Izglītības zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sociālā labklājība un sociālais darbs
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575

Par studiju kursu

Mērķis

Apgūt pedagoģiskā darba zināšanas un prasmes sociāli izglītojošas un pedagoģiskas darbības veikšanai un sociālā darba speciālistu izglītošanā.

Priekšzināšanas

Psiholoģijā, vispārējā pedagoģijā bakalura līmenī

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Raksturo un izprot pieaugušo izglītības procesu un organizāciju.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Metodes sociālās un pedagoģiskās darbības īstenošanai.

2.Pārzina mūsdienīga mācību satura izstrādes un rezultātu novērtēšanas pamatprincipus.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Pašpilnveide. Aktualitātes zinātnē un specialitātē. Profesionālās pilnveides izglītības programmas izstrāde.

3.Definē un apraksta mācīšanās/mācīšanas metodes un paņēmienus, izglītošanās formas, noteicošās pieejas izglītībā.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Metodes sociālās un pedagoģiskās darbības īstenošanai.

Prasmes

1.Izstrādā profesionālās pilnveides programmu sociālā darba speciālistu izglītošanai.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Profesionālās pilnveides izglītības programmas izstrāde.

2.Integrē programmas saturā pierādījumos un pētījumos balstītas zināšanas un mācību metodes.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Profesionālās pilnveides izglītības programmas izstrāde.

3.Prezentē sagatavotos nodarbību plānus un konspektus, apliecinot prasmi darboties ar auditoriju un vadīt izglītojošus pasākumus.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Lekcijas/nodarbības struktūras prezentācija un saturs.

Kompetences

1.Apliecina personīgo profesionālo izaugsmi un pašpilnveidi, iesaistoties konkrētā izglītojošā pasākumā - mācīšanās un mācīšanas aktivitātē, tās izvērtēšanā un prezentēšanā.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Pašpilnveide. Aktualitātes zinātnē un specialitātē.

2.Ir kompetents īstenot sociāli izglītojošu un pedagoģisku darbību, iesaistīties sociālā darba speciālistu sagatavošanā un izglītot sociālā darba speciālistus.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Lekcijas/nodarbības struktūras prezentācija un saturs. Profesionālās pilnveides izglītības programmas izstrāde.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pašpilnveide. Aktualitātes zinātnē un specialitātē.

10,00% no gala vērtējuma
10 balles

Individuāls darbs. Sekot līdzi aktualitātēm sociālā darba jomā. Sagatavot analītisku prezentāciju par apmeklēta izglītojoša ar pašizaugsmi un profesionālās kompetences pilnveidi saistīta pasākuma (piem., RSU Zinātnes nedēļa) iespaidiem.

2.

Metodes sociālās un pedagoģiskās darbības īstenošanai.

30,00% no gala vērtējuma
10 balles

Darbs 3-4 studentu grupā. Izveidot prezentāciju par 5 mācību metodēm pieaugušo izglītībā, kas tiks ietvertas profesionālās pilnveides programmā. Pamatot metožu izvēli.

3.

Profesionālās pilnveides izglītības programmas izstrāde.

25,00% no gala vērtējuma
10 balles

Darbs 3-4 studentu grupā. Izstrādāt normatīvajam regulējumam atbilstošu profesionālās pilnveides izglītības programmu sociālā darba speciālistu izglītošanai.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-

Prasības kredītpunktu ieguvei: visu praktisko nodarbību apmeklēšana un aktīva līdzdalība tajās, visu patstāvīgo darbu izpilde. Savlaicīga studiju kursa novērtēšanas anketa aizpilde.

2.

Lekcijas/nodarbības struktūras prezentācija un saturs.

35,00% no gala vērtējuma
10 balles

Individuāls darbs. Iesniegt lekcijas/nodarbības struktūras prezentāciju un satura izklāstu atbilstoši grupas izstrādātajai profesionālās pilnveides izglītības programmai. Prezentēt studiju grupā lekcijas/nodarbības struktūru, pamatot tās saturu un norises loģiku.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pieaugušo izglītība. Andragoģija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģiskais process: struktūra un organizācija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mācību satura veidošana un rezultātu novērtēšana. Digitālā kompetence, IKT resursi un lietošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mācību satura veidošana un rezultātu novērtēšana. Digitālā kompetence, IKT resursi un lietošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mācību satura veidošana un rezultātu novērtēšana. Digitālā kompetence, IKT resursi un lietošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darbs ar auditoriju: formas un metodes. Pedagoģiskā ētika.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darbs ar auditoriju: formas un metodes. Pedagoģiskā ētika.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darbs ar auditoriju: formas un metodes. Pedagoģiskā ētika.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Teorētiskas nodarbības vadīšana (lekcija, diskusija, seminārs).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Teorētiskas nodarbības vadīšana (lekcija, diskusija, seminārs).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Praktiskas nodarbības vadīšana (lomu spēles, sociālā gadījuma modelēšana, simulācija).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Praktiskas nodarbības vadīšana (lomu spēles, sociālā gadījuma modelēšana, simulācija).
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pieaugušo izglītība. Andragoģija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģiskais process: struktūra un organizācija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mācību satura veidošana un rezultātu novērtēšana. Digitālā kompetence, IKT resursi un lietošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mācību satura veidošana un rezultātu novērtēšana. Digitālā kompetence, IKT resursi un lietošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mācību satura veidošana un rezultātu novērtēšana. Digitālā kompetence, IKT resursi un lietošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darbs ar auditoriju: formas un metodes. Pedagoģiskā ētika.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darbs ar auditoriju: formas un metodes. Pedagoģiskā ētika.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darbs ar auditoriju: formas un metodes. Pedagoģiskā ētika.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Teorētiskas nodarbības vadīšana (lekcija, diskusija, seminārs).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Teorētiskas nodarbības vadīšana (lekcija, diskusija, seminārs).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Praktiskas nodarbības vadīšana (lomu spēles, sociālā gadījuma modelēšana, simulācija).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Praktiskas nodarbības vadīšana (lomu spēles, sociālā gadījuma modelēšana, simulācija).
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Hill, L.H. (2020). Assessment, Evaluation, and Accountability in Adult Education

2.

Kersh,N., Toiviainen, H., Pitkänen, P., Zarifis, G.K. (2021). Young Adults and Active Citizenship : Towards Social Inclusion Through Adult Education.

3.

Merriam, S.B., Baumgartner, L.M. (2020). Learning in Adulthood : A Comprehensive Guide.

4.

Krūmiņa, A.A., Mihailovs, I.J. (2020). Izglītības organizācijas pamatjautājumi un izglītošanās iespējas Latvijā. Rīga: NordLynx.

5.

Mickeviča, M. (2022). Esi emocionāli, sociāli inteliģents. CENTRS SEVII SIA

Papildu literatūra

1.

Izglītības terminu skaidrojošā tiešsaistes vārdnīca. 2023

2.

OECD Latvijas Prasmju stratēģija: NOVĒRTĒJUMS UN REKOMENDĀCIJAS. 2019

3.

OECD Skills Studies. OECD Skills Strategy Implementation Guidance for Latvia. DEVELOPING LATVIA’S EDUCATION DEVELOPMENT GUIDELINES 2021‑2027

4.

Digitālās transformācijas pamatnostādnes 2021.-2027.gadam (informatīvā daļa)

5.

Mārtinsone, K. sast. (2012). Pieaugušo izglītība. RaKa.

Citi informācijas avoti

1.

RSU Pedagoģiskās izaugsmes centrs. (2024). Mācīšanās un mācīšanas metodes un paņēmieni. Kā veicināt aktīvu un pašregulētu mācīšanos studiju procesā?

2.

Conrads J., Rasmussen, M., Winters, N., Geniet, A., Langer, L. (2017). Digital education policies in Europe and beyond.

3.

Šteinberga, A. (2013). Pedagoģiskā psiholoģija. RaKa.

4.

Prets, D. (2000). Izglītības programmu pilnveide. Rīga: Zvaigzne ABC.