Mācīšanās un mācīšanas aktivitāšu vadīšana profesionālai izaugsmei
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575
Par studiju kursu
Mērķis
Apgūt pedagoģiskā darba zināšanas un prasmes sociāli izglītojošas un pedagoģiskas darbības veikšanai un sociālā darba speciālistu izglītošanā.
Priekšzināšanas
Psiholoģijā, vispārējā pedagoģijā bakalura līmenī
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Raksturo un izprot pieaugušo izglītības procesu un organizāciju.
Metodes sociālās un pedagoģiskās darbības īstenošanai.
2.Pārzina mūsdienīga mācību satura izstrādes un rezultātu novērtēšanas pamatprincipus.
Pašpilnveide. Aktualitātes zinātnē un specialitātē. • Profesionālās pilnveides izglītības programmas izstrāde.
3.Definē un apraksta mācīšanās/mācīšanas metodes un paņēmienus, izglītošanās formas, noteicošās pieejas izglītībā.
Metodes sociālās un pedagoģiskās darbības īstenošanai.
Prasmes
1.Izstrādā profesionālās pilnveides programmu sociālā darba speciālistu izglītošanai.
Profesionālās pilnveides izglītības programmas izstrāde.
2.Integrē programmas saturā pierādījumos un pētījumos balstītas zināšanas un mācību metodes.
Profesionālās pilnveides izglītības programmas izstrāde.
3.Prezentē sagatavotos nodarbību plānus un konspektus, apliecinot prasmi darboties ar auditoriju un vadīt izglītojošus pasākumus.
Lekcijas/nodarbības struktūras prezentācija un saturs.
Kompetences
1.Apliecina personīgo profesionālo izaugsmi un pašpilnveidi, iesaistoties konkrētā izglītojošā pasākumā - mācīšanās un mācīšanas aktivitātē, tās izvērtēšanā un prezentēšanā.
Pašpilnveide. Aktualitātes zinātnē un specialitātē.
2.Ir kompetents īstenot sociāli izglītojošu un pedagoģisku darbību, iesaistīties sociālā darba speciālistu sagatavošanā un izglītot sociālā darba speciālistus.
Lekcijas/nodarbības struktūras prezentācija un saturs. • Profesionālās pilnveides izglītības programmas izstrāde.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pašpilnveide. Aktualitātes zinātnē un specialitātē. |
10,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Individuāls darbs. Sekot līdzi aktualitātēm sociālā darba jomā. Sagatavot analītisku prezentāciju par apmeklēta izglītojoša ar pašizaugsmi un profesionālās kompetences pilnveidi saistīta pasākuma (piem., RSU Zinātnes nedēļa) iespaidiem. |
||
|
2.
Metodes sociālās un pedagoģiskās darbības īstenošanai. |
30,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Darbs 3-4 studentu grupā. Izveidot prezentāciju par 5 mācību metodēm pieaugušo izglītībā, kas tiks ietvertas profesionālās pilnveides programmā. Pamatot metožu izvēli. |
||
|
3.
Profesionālās pilnveides izglītības programmas izstrāde. |
25,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Darbs 3-4 studentu grupā. Izstrādāt normatīvajam regulējumam atbilstošu profesionālās pilnveides izglītības programmu sociālā darba speciālistu izglītošanai. |
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Prasības kredītpunktu ieguvei: visu praktisko nodarbību apmeklēšana un aktīva līdzdalība tajās, visu patstāvīgo darbu izpilde. Savlaicīga studiju kursa novērtēšanas anketa aizpilde. |
||
|
2.
Lekcijas/nodarbības struktūras prezentācija un saturs. |
35,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Individuāls darbs. Iesniegt lekcijas/nodarbības struktūras prezentāciju un satura izklāstu atbilstoši grupas izstrādātajai profesionālās pilnveides izglītības programmai. Prezentēt studiju grupā lekcijas/nodarbības struktūru, pamatot tās saturu un norises loģiku. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pieaugušo izglītība. Andragoģija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģiskais process: struktūra un organizācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mācību satura veidošana un rezultātu novērtēšana. Digitālā kompetence, IKT resursi un lietošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mācību satura veidošana un rezultātu novērtēšana. Digitālā kompetence, IKT resursi un lietošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mācību satura veidošana un rezultātu novērtēšana. Digitālā kompetence, IKT resursi un lietošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darbs ar auditoriju: formas un metodes. Pedagoģiskā ētika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darbs ar auditoriju: formas un metodes. Pedagoģiskā ētika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darbs ar auditoriju: formas un metodes. Pedagoģiskā ētika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Teorētiskas nodarbības vadīšana (lekcija, diskusija, seminārs).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Teorētiskas nodarbības vadīšana (lekcija, diskusija, seminārs).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Praktiskas nodarbības vadīšana (lomu spēles, sociālā gadījuma modelēšana, simulācija).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Praktiskas nodarbības vadīšana (lomu spēles, sociālā gadījuma modelēšana, simulācija).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pieaugušo izglītība. Andragoģija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģiskais process: struktūra un organizācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mācību satura veidošana un rezultātu novērtēšana. Digitālā kompetence, IKT resursi un lietošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mācību satura veidošana un rezultātu novērtēšana. Digitālā kompetence, IKT resursi un lietošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mācību satura veidošana un rezultātu novērtēšana. Digitālā kompetence, IKT resursi un lietošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darbs ar auditoriju: formas un metodes. Pedagoģiskā ētika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darbs ar auditoriju: formas un metodes. Pedagoģiskā ētika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darbs ar auditoriju: formas un metodes. Pedagoģiskā ētika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Teorētiskas nodarbības vadīšana (lekcija, diskusija, seminārs).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Teorētiskas nodarbības vadīšana (lekcija, diskusija, seminārs).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Praktiskas nodarbības vadīšana (lomu spēles, sociālā gadījuma modelēšana, simulācija).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Praktiskas nodarbības vadīšana (lomu spēles, sociālā gadījuma modelēšana, simulācija).
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Kersh,N., Toiviainen, H., Pitkänen, P., Zarifis, G.K. (2021). Young Adults and Active Citizenship : Towards Social Inclusion Through Adult Education.
Krūmiņa, A.A., Mihailovs, I.J. (2020). Izglītības organizācijas pamatjautājumi un izglītošanās iespējas Latvijā. Rīga: NordLynx.
Mickeviča, M. (2022). Esi emocionāli, sociāli inteliģents. CENTRS SEVII SIA
Papildu literatūra
OECD Skills Studies. OECD Skills Strategy Implementation Guidance for Latvia. DEVELOPING LATVIA’S EDUCATION DEVELOPMENT GUIDELINES 2021‑2027
Mārtinsone, K. sast. (2012). Pieaugušo izglītība. RaKa.
Citi informācijas avoti
RSU Pedagoģiskās izaugsmes centrs. (2024). Mācīšanās un mācīšanas metodes un paņēmieni. Kā veicināt aktīvu un pašregulētu mācīšanos studiju procesā?
Conrads J., Rasmussen, M., Winters, N., Geniet, A., Langer, L. (2017). Digital education policies in Europe and beyond.
Šteinberga, A. (2013). Pedagoģiskā psiholoģija. RaKa.
Prets, D. (2000). Izglītības programmu pilnveide. Rīga: Zvaigzne ABC.