Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Mediju un informācijas pratības teorijas

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KSK_254
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Informācijas un komunikācijas zinātne
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Radīt izpratni un pārskatu par galvenajām teorētiskajām pieejām, modeļiem un koncepcijām mediju un informācijas pratības jomā.

Priekšzināšanas

Teorētiska pamatizpratne par komunikācijas procesiem, medijiem un informāciju.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Padziļinātas zināšanas par mediju un informācijas pratības galvenajiem jēdzieniem, teorētiskajām pieejām, vēsturi un dažādajiem aspektiem.

Prasmes

1.Prast nošķirt atšķirīgās teorētiskās pieejas mediju un informācijas pratības skaidrojumā un novērtēt mediju un informācijas pratības līmeni dažādo teorētisko skatpunktu kontekstā.

Kompetences

1.Teorētisko zināšanu kopuma attiecināšanas uz pētniecisko praksi.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīgi jālasa un jāanalizē teorētiskie avoti un jāveido argumentēta eseja par mūsdienās svarīgākajiem mediju un informācijas teorijas izaicinājumiem.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Lekciju un semināru apmeklējums un aktivitāte tajos 25%, Patstāvīgais darbs 25%, Eksāmens 50%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mediju un informācijas pratības jēdziens mediju tehnoloģijas attīstības kontekstā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mediju un informācijas pratības jēdziens mediju tehnoloģijas attīstības kontekstā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mediju un informācijas pratības jēdziens mediju tehnoloģijas attīstības kontekstā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mediji, saturs, auditorijas, efekti - pētīšanas vēsture un mediju un informācijas pratība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mediju un informācijas pratība mūsdienu skolā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Medijpratības teorijas tradīcijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Medijpratības teorijas tradīcijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Informācijas pratības teorētiskā izpratne.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Informācijas pratības teorētiskā izpratne.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Digitālās pratības izpratne un tradīcijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Digitālās pratības izpratne un tradīcijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Digitālā pratība un mūsdienu sabiedrība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Datu pratības jēdziens un teorētisko pieeju attīstība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kritiskā domāšana un mediju un informācijas pratība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kritiskā domāšana un mediju un informācijas pratība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Multipratība, transpratība un citas integrējošās idejas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Multipratība, transpratība un citas integrējošās idejas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ētikas jautājumi mediju un informācijas kontekstā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
36 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Hobbs, R. (2011). Media literacy education: Connecting the classroom to contemporary culture. Corwin Press.

2.

Potter, W. J. (2018). Media literacy. Sage Publications

3.

Culver, S. H., & Grizzle, A. (2017). Survey on privacy in media and information literacy with youth perspectives. UNESCO Publishing.

4.

Cope, B., & Kalantzis, M. (Eds.). (2016). A pedagogy of multiliteracies: Learning by design. Springer.

5.

Beach, R., & Tierney, R. J. (2016). Toward a theory of literacy meaning making within virtual worlds. Handbook of research on reading comprehension, 2, pp. 135-164.

6.

Buckingham, D. (2015). Defining digital literacy-What do young people need to know about digital media?. Nordic Journal of Digital Literacy, 10, pp. 21-35.

7.

Garcia, A., Mirra, N., Morrell, E., Martinez, A., & Scorza, D. A. (2015). The council of youth research: Critical literacy and civic agency in the digital age. Reading & Writing Quarterly, 31(2), pp. 151-167.

8.

Gummer, E., & Mandinach, E. (2015). Building a Conceptual Framework for Data Literacy. Teachers College Record, 117(4), n4.

9.

Hobbs, R. (2011). The state of media literacy: A response to Potter. Journal of Broadcasting & Electronic Media, 55(3), pp. 419-430.

10.

Koltay, T. (2011). The media and the literacies: Media literacy, information literacy, digital literacy. Media, Culture & Society, 33(2), pp. 211-221.

11.

Koltay, T. (2015). Data literacy: in search of a name and identity. Journal of Documentation, 71(2), pp. 401-415.

12.

Leu, D. J., Kinzer, C. K., Coiro, J., Castek, J., & Henry, L. A. (2017). New literacies: A dual-level theory of the changing nature of literacy, instruction, and assessment. Journal of Education, 197(2), pp. 1-18.

13.

Wilkinson, C. (2012). Transforming Information Literacy Programs: Intersecting Frontiers of Self, Library Culture, and Campus Community. Chicago, IL: ACRL Publications in Librarianship. pp. 3–44.

Papildu literatūra

1.

Frau-Meigs, D. (2008). Media education: Crossing a mental rubicon.”. In: Empowerment through media education: An intercultural dialogue, pp. 169-180.

2.

Gee, J. P. (2010). A situated-sociocultural approach to literacy and technology. In: The new literacies: Multiple perspectives on research and practice, pp. 165-193.