Mediju un informācijas pratības teorijas
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Padziļinātas zināšanas par mediju un informācijas pratības galvenajiem jēdzieniem, teorētiskajām pieejām, vēsturi un dažādajiem aspektiem.
Prasmes
1.Prast nošķirt atšķirīgās teorētiskās pieejas mediju un informācijas pratības skaidrojumā un novērtēt mediju un informācijas pratības līmeni dažādo teorētisko skatpunktu kontekstā.
Kompetences
1.Teorētisko zināšanu kopuma attiecināšanas uz pētniecisko praksi.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīgi jālasa un jāanalizē teorētiskie avoti un jāveido argumentēta eseja par mūsdienās svarīgākajiem mediju un informācijas teorijas izaicinājumiem.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Lekciju un semināru apmeklējums un aktivitāte tajos 25%,
Patstāvīgais darbs 25%,
Eksāmens 50%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mediju un informācijas pratības jēdziens mediju tehnoloģijas attīstības kontekstā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mediju un informācijas pratības jēdziens mediju tehnoloģijas attīstības kontekstā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mediju un informācijas pratības jēdziens mediju tehnoloģijas attīstības kontekstā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mediji, saturs, auditorijas, efekti - pētīšanas vēsture un mediju un informācijas pratība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mediju un informācijas pratība mūsdienu skolā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Medijpratības teorijas tradīcijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Medijpratības teorijas tradīcijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Informācijas pratības teorētiskā izpratne.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Informācijas pratības teorētiskā izpratne.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Digitālās pratības izpratne un tradīcijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Digitālās pratības izpratne un tradīcijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Digitālā pratība un mūsdienu sabiedrība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu pratības jēdziens un teorētisko pieeju attīstība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kritiskā domāšana un mediju un informācijas pratība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kritiskā domāšana un mediju un informācijas pratība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Multipratība, transpratība un citas integrējošās idejas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Multipratība, transpratība un citas integrējošās idejas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ētikas jautājumi mediju un informācijas kontekstā.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Hobbs, R. (2011). Media literacy education: Connecting the classroom to contemporary culture. Corwin Press.
Potter, W. J. (2018). Media literacy. Sage Publications
Culver, S. H., & Grizzle, A. (2017). Survey on privacy in media and information literacy with youth perspectives. UNESCO Publishing.
Cope, B., & Kalantzis, M. (Eds.). (2016). A pedagogy of multiliteracies: Learning by design. Springer.
Beach, R., & Tierney, R. J. (2016). Toward a theory of literacy meaning making within virtual worlds. Handbook of research on reading comprehension, 2, pp. 135-164.
Buckingham, D. (2015). Defining digital literacy-What do young people need to know about digital media?. Nordic Journal of Digital Literacy, 10, pp. 21-35.
Garcia, A., Mirra, N., Morrell, E., Martinez, A., & Scorza, D. A. (2015). The council of youth research: Critical literacy and civic agency in the digital age. Reading & Writing Quarterly, 31(2), pp. 151-167.
Gummer, E., & Mandinach, E. (2015). Building a Conceptual Framework for Data Literacy. Teachers College Record, 117(4), n4.
Hobbs, R. (2011). The state of media literacy: A response to Potter. Journal of Broadcasting & Electronic Media, 55(3), pp. 419-430.
Koltay, T. (2011). The media and the literacies: Media literacy, information literacy, digital literacy. Media, Culture & Society, 33(2), pp. 211-221.
Koltay, T. (2015). Data literacy: in search of a name and identity. Journal of Documentation, 71(2), pp. 401-415.
Leu, D. J., Kinzer, C. K., Coiro, J., Castek, J., & Henry, L. A. (2017). New literacies: A dual-level theory of the changing nature of literacy, instruction, and assessment. Journal of Education, 197(2), pp. 1-18.
Wilkinson, C. (2012). Transforming Information Literacy Programs: Intersecting Frontiers of Self, Library Culture, and Campus Community. Chicago, IL: ACRL Publications in Librarianship. pp. 3–44.
Papildu literatūra
Frau-Meigs, D. (2008). Media education: Crossing a mental rubicon.”. In: Empowerment through media education: An intercultural dialogue, pp. 169-180.
Gee, J. P. (2010). A situated-sociocultural approach to literacy and technology. In: The new literacies: Multiple perspectives on research and practice, pp. 165-193.