Cilvēkresursu vadība uzņēmējdarbībā
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Veidot studentiem izpratni par cilvēkresursu vadību uzņēmējdarbībā, kā arī attīstīt kompetences cilvēkresursu vadībā.
Priekšzināšanas
Mikroekonomika, Makroekonomika.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Pamatzināšanas par cilvēkresursu vadību uzņēmējdarbībā - spēs pielietot izpratni par cilvēkresursu vadības lomu un mērķiem uzņēmējdarbības mērķu sasniegšanā.
Prasmes
1.Spēja orientēties cilvēkresursu vadības lomā un mērķos. Spēja analizēt nepieciešamo literatūru un citus avotus cilvēkresursu vadīšanas jautājumos, kas būs nepieciešami turpmākajā profesionālajā darbībā.
Kompetences
1.Kritiska informācijas analīze - spēja patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju. Spēja prezentēt. Izpratne par cilvēkresursu vadības procesiem.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Literatūras analīze, kopsavilkuma izstrāde, mājas uzdevumu izpilde, grupu darbs un prezentāciju sagatavošana, referāta sagatavošana.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
10 balles
|
|
Lekciju un semināru apmeklējums – 5%, līdzdalība semināros – dalība aktivitātēs un diskusijās, grupu uzdevumu izpilde, prezentācijas – 15%. Kopsavilkums un mājas uzdevumu vērtējums – 20%. Referāts un tā prezentācija – 20%; Eksāmens – 40%. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personāla plānošanas mērķi un uzdevumi; darba tirgū pieprasītākās prasme. Personāla atlases process un veidi; atgriezeniskā saite personāla atlases procesā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kas ir cilvēkresursi?
Paaudzes darba tirgū – to iedalījums; motivējošo faktoru salīdzinājums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēku tipoloģijas, cilvēkresursu novērtēšana un attīstība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārmaiņas darba tirgū – globalizācija un tās sekas; attālinātais darbs u.c.; digitālie rīki cilvēkresursu vadībā.
Cilvēkresursu vadība un tās loma uzņēmējdarbībā - personāla vadības funkcijas un personāla vadītāju loma.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Konflikta skaidrojums, tā rašanās cēloņi, veidi un tipi. Risināšanas veidi. Mediācija kā konflikta risināšanas iespēja. Darba likums un tā sastāvdaļas. Citi normatīvie akti, kas regulē darba tiesiskās attiecības (Satversme, Civillikums u.c.).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darba samaksas jēdziens un sastāvdaļas.
Labbūtība – Gallup Q12 tests.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komandas veidošanas uzdevumi un veidi; komandas vadītāja loma.
Darbinieka iesaistes loma; mīti par darbinieku iesaisti.
Kas ir dažādība darba vidē, tās pozitīvais pienesums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Onboardings - kā atvieglot darba uzsākšanas procesu un padarīt to neaizmirstamu.
Adaptācijas periods - adaptācijas perioda uzdevumi, mērķi un veidi.
Mentorings - kas ir mentors un kādi ir tā uzdevumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personāla plānošanas mērķi un uzdevumi; darba tirgū pieprasītākās prasme. Personāla atlases process un veidi; atgriezeniskā saite personāla atlases procesā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārmaiņas darba tirgū – globalizācija un tās sekas; attālinātais darbs u.c.; digitālie rīki cilvēkresursu vadībā.
Cilvēkresursu vadība un tās loma uzņēmējdarbībā - personāla vadības funkcijas un personāla vadītāju loma.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kas ir darbinieku motivācijas sistēma; motivējoši faktori; kā izstrādāt motivācijas sistēmu uzņēmumā; Uz vērtībām balstīta motivācijas sistēma.
Kas ir emocionālā inteliģence uzņēmējdarbībā; kā attīstīt emocionālo inteliģenci; bloki, kas kavē emocionālās inteliģences attīstību.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kas ir cilvēkresursi?
Paaudzes darba tirgū – to iedalījums; motivējošo faktoru salīdzinājums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kas ir cilvēkresursi?
Paaudzes darba tirgū – to iedalījums; motivējošo faktoru salīdzinājums.
|
|
Cilvēku tipoloģijas, cilvēkresursu novērtēšana un attīstība
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pārmaiņas darba tirgū – globalizācija un tās sekas; attālinātais darbs u.c.; digitālie rīki cilvēkresursu vadībā.
Cilvēkresursu vadība un tās loma uzņēmējdarbībā - personāla vadības funkcijas un personāla vadītāju loma.
|
|
Personāla plānošanas mērķi un uzdevumi; darba tirgū pieprasītākās prasme. Personāla atlases process un veidi; atgriezeniskā saite personāla atlases procesā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Personāla plānošanas mērķi un uzdevumi; darba tirgū pieprasītākās prasme. Personāla atlases process un veidi; atgriezeniskā saite personāla atlases procesā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Onboardings - kā atvieglot darba uzsākšanas procesu un padarīt to neaizmirstamu.
Adaptācijas periods - adaptācijas perioda uzdevumi, mērķi un veidi.
Mentorings - kas ir mentors un kādi ir tā uzdevumi.
|
|
Komandas veidošanas uzdevumi un veidi; komandas vadītāja loma.
Darbinieka iesaistes loma; mīti par darbinieku iesaisti.
Kas ir dažādība darba vidē, tās pozitīvais pienesums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Onboardings - kā atvieglot darba uzsākšanas procesu un padarīt to neaizmirstamu.
Adaptācijas periods - adaptācijas perioda uzdevumi, mērķi un veidi.
Mentorings - kas ir mentors un kādi ir tā uzdevumi.
|
|
Kas ir darbinieku motivācijas sistēma; motivējoši faktori; kā izstrādāt motivācijas sistēmu uzņēmumā; Uz vērtībām balstīta motivācijas sistēma.
Kas ir emocionālā inteliģence uzņēmējdarbībā; kā attīstīt emocionālo inteliģenci; bloki, kas kavē emocionālās inteliģences attīstību.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Darba samaksas jēdziens un sastāvdaļas.
Labbūtība – Gallup Q12 tests.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kas ir darbinieku motivācijas sistēma; motivējoši faktori; kā izstrādāt motivācijas sistēmu uzņēmumā; Uz vērtībām balstīta motivācijas sistēma.
Kas ir emocionālā inteliģence uzņēmējdarbībā; kā attīstīt emocionālo inteliģenci; bloki, kas kavē emocionālās inteliģences attīstību.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Konflikta skaidrojums, tā rašanās cēloņi, veidi un tipi. Risināšanas veidi. Mediācija kā konflikta risināšanas iespēja. Darba likums un tā sastāvdaļas. Citi normatīvie akti, kas regulē darba tiesiskās attiecības (Satversme, Civillikums u.c.).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Konflikta skaidrojums, tā rašanās cēloņi, veidi un tipi. Risināšanas veidi. Mediācija kā konflikta risināšanas iespēja. Darba likums un tā sastāvdaļas. Citi normatīvie akti, kas regulē darba tiesiskās attiecības (Satversme, Civillikums u.c.).
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Dombrovska, Ludmila Rita. Cilvēkresursu kapitāla vadība. Zvaigzne ABC, 2009.
Dombrovska, L.R. Cilvēkresursu kapitāla vadība. Teorija un prakse
Melbārde, I., Zeltiņš. Mācība par personisko meistarību. 1. un 2. grāmata, 2017.
Reņģe, V. Mūsdienu organizāciju psiholoģija. R: Zvaigzne ABC, 2010.
Psiholoģija 2. Personība, grupa, sabiedrība, kultūra. Rīga: Zvaigzne ABC, 2015.
Psiholoģija 3. Lietišķās jomas. Rīga: Zvaigzne ABC, 2015.
Felzers G. Motivēšanas veidi. Zvaigzne ABC, 2006.
Bradberry, T., Greaves, J. Emotional Intelligence. TalentSmart, 2009.
Leiendekers, A. Konfliktu vadība: konfliktu vadības prasmes un kompetences mūsdienīgiem vadītājiem. Rīga: J.L.V., 2016.
Papildu literatūra
Baltic Institute of Social Sciences. Darba strīdu efektīvākas risināšanas iespējas Latvijā. BISS, 2018.
Zvērinātu advokātu birojs BDO „Zelmenis & Liberte”. Darba likums ar komentāriem. Rīga: LBAS
Latvijas Republikas Satversme
LR Darba likums
LR Darba aizsardzības likums