Komercdarbības vadība
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Dot iespēju uzlabot teorētiskās zināšanas un attīstīt praktiskās iemaņas komercdarbībā, lai spētu veikt un vadīt komercdarbību.
Priekšzināšanas
Studiju kursi: komercdarbības pamati, mikroekonomika, makroekonomika.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Noteikt savas uzņēmējdarbības modeli, jaunu vērtību radīšanai. 2. Lietot finanšu plānošanas un prognozēšanas metodes, biznesa idejas īstenošanai. 3. Kritiski izvērtēt riskus, kas saistīti ar plānotajām darbībām, biznesa idejas īstenošanai. 4. Uzņemties savu individuālo un komandas atbildību jaunu vērtību radīšanā.
Prasmes
1.5. Pārzinās un pielietos projekta izstrādes un vadīšanas pamatprincipus. 6. Pielietos lēmumu pieņemšanas metodes. Plānošana metodes.
Kompetences
1.7. Spēja veikt savu profesionālo darbību, atbilstoši izvēlētajam uzņēmējdarbības modelim. 8. Spēja attīstīt biznesa plānu balstoties uz izstrādāto modeli.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Produkta vai pakalpojuma raksturojums sporta jomā; tirgus analīze; tirgvadība stratēģijas izstrāde; uzņēmuma funkcionēšanas apraksts; uzņēmuma vadības un nodarbināto personu apraksts; svarīgāko biznesa plāna pasākumu grafiks; biznesa plāna izstrāde sporta jomā un prezentācija.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Lai students iegūtu sekmīgu vērtējumu, diferencētās ieskaites prasības: attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika, aktīva darbība semināros (50%); studenta veiktie patstāvīgie darbi (50%).
Par studiju kursa apguvi students saņem diferencētu vērtējumu 10 baļļu skalā. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm.
Vērtējumu ballēs students saņem apkopojot noteikto punktu skaitu, novērtējot zināšanas, prasmes un kompetences atsevišķu uzdevumu izpildē (patstāvīgie darbi, produktīva darbība seminārā, pārbaudījums), attieksmi un individuālo attīstības dinamiku.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Svarīgāko biznesa plāna pasākumu grafiks.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Tirgvadības stratēģija, sporta tirgzinības komercdarbībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Produkcija vai pakalpojums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Komercdarbības formas – to dibināšanas tiesiskie un organizatoriskie jautājumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Uzņēmuma funkcionēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Biznesa plāns, tā saturs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Uzņēmuma vadība un nodarbinātās personas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Finanses.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Tirgvadības stratēģija, sporta tirgzinības komercdarbībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Komercdarbības riski un problēmas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Tirgus analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Produkcija vai pakalpojums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Tirgvadības stratēģija, sporta tirgzinības komercdarbībā.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Alsiņa R., Gertners G. Uzņēmējdarbības plānošanas principi un metodes. R.: RTU, 2005. - 47 lpp. (akceptējams izdevums)
Diderihs H. Uzņēmumu ekonomika. Rīga: Zinātne, 2000. (akceptējams izdevums)
Forands I. Biznesa vadības tehnoloģijas. Rīga: Latvijas Izglītības fonds, 2009. (akceptējams izdevums)
Hofs K.G. Biznesa ekonomika. Rīga: J.Rozes apgāds, 2019.
Kotlers F. Mārketinga pamati. Rīga: Jumava, 2006. (akceptējams izdevums)
Neilande J. Komersanta ABC. Rīga, Zvaigzne ABC, 2013.
Michael J.Baker. Marketing Strategy&management. 9th edition, Palgrave, 2013.
Ārvalstu studentiem/For international students:
Michael J.Baker. Marketing Strategy&management. 9th edition, Palgrave, 2013.
Papildu literatūra
Šķiltere D. Uzņēmuma vadīšana. Rīga, 1998.