Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Komercdarbības vadība

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_058
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
2,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sporta teorijas katedra
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Dot iespēju uzlabot teorētiskās zināšanas un attīstīt praktiskās iemaņas komercdarbībā, lai spētu veikt un vadīt komercdarbību.

Priekšzināšanas

Studiju kursi: komercdarbības pamati, mikroekonomika, makroekonomika.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. Noteikt savas uzņēmējdarbības modeli, jaunu vērtību radīšanai. 2. Lietot finanšu plānošanas un prognozēšanas metodes, biznesa idejas īstenošanai. 3. Kritiski izvērtēt riskus, kas saistīti ar plānotajām darbībām, biznesa idejas īstenošanai. 4. Uzņemties savu individuālo un komandas atbildību jaunu vērtību radīšanā.

Prasmes

1.5. Pārzinās un pielietos projekta izstrādes un vadīšanas pamatprincipus. 6. Pielietos lēmumu pieņemšanas metodes. Plānošana metodes.

Kompetences

1.7. Spēja veikt savu profesionālo darbību, atbilstoši izvēlētajam uzņēmējdarbības modelim. 8. Spēja attīstīt biznesa plānu balstoties uz izstrādāto modeli.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Produkta vai pakalpojuma raksturojums sporta jomā; tirgus analīze; tirgvadība stratēģijas izstrāde; uzņēmuma funkcionēšanas apraksts; uzņēmuma vadības un nodarbināto personu apraksts; svarīgāko biznesa plāna pasākumu grafiks; biznesa plāna izstrāde sporta jomā un prezentācija.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Lai students iegūtu sekmīgu vērtējumu, diferencētās ieskaites prasības: attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika, aktīva darbība semināros (50%); studenta veiktie patstāvīgie darbi (50%). Par studiju kursa apguvi students saņem diferencētu vērtējumu 10 baļļu skalā. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm. Vērtējumu ballēs students saņem apkopojot noteikto punktu skaitu, novērtējot zināšanas, prasmes un kompetences atsevišķu uzdevumu izpildē (patstāvīgie darbi, produktīva darbība seminārā, pārbaudījums), attieksmi un individuālo attīstības dinamiku.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Svarīgāko biznesa plāna pasākumu grafiks.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Tirgvadības stratēģija, sporta tirgzinības komercdarbībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Produkcija vai pakalpojums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Komercdarbības formas – to dibināšanas tiesiskie un organizatoriskie jautājumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Uzņēmuma funkcionēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Biznesa plāns, tā saturs.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Uzņēmuma vadība un nodarbinātās personas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Finanses.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Tirgvadības stratēģija, sporta tirgzinības komercdarbībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Komercdarbības riski un problēmas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Tirgus analīze.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
22 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Produkcija vai pakalpojums.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,00
Kontaktstundas:
4 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Tirgvadības stratēģija, sporta tirgzinības komercdarbībā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,00
Kontaktstundas:
8 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Alsiņa R., Gertners G. Uzņēmējdarbības plānošanas principi un metodes. R.: RTU, 2005. - 47 lpp. (akceptējams izdevums)

2.

Diderihs H. Uzņēmumu ekonomika. Rīga: Zinātne, 2000. (akceptējams izdevums)

3.

Forands I. Biznesa vadības tehnoloģijas. Rīga: Latvijas Izglītības fonds, 2009. (akceptējams izdevums)

4.

Hofs K.G. Biznesa ekonomika. Rīga: J.Rozes apgāds, 2019.

5.

Kotlers F. Mārketinga pamati. Rīga: Jumava, 2006. (akceptējams izdevums)

6.

Neilande J. Komersanta ABC. Rīga, Zvaigzne ABC, 2013.

7.

Michael J.Baker. Marketing Strategy&management. 9th edition, Palgrave, 2013.

8.

Ārvalstu studentiem/For international students:

9.

Michael J.Baker. Marketing Strategy&management. 9th edition, Palgrave, 2013.

Papildu literatūra

1.

Šķiltere D. Uzņēmuma vadīšana. Rīga, 1998.

Citi informācijas avoti

1.

Likumi/Laws

2.

LR Uzņēmumu reģistrs/Register of Companies of the Republic of Latvia

3.

Dienas Bizness

4.

MCkinsey