Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pedagoģija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
ZHAS_012
Zinātnes nozare
Izglītības zinātnes; Vispārīgā pedagoģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Zobārstniecība
LKI
5. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Zobu terapijas un mutes veselības katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Dzirciema iela 20, zhs@rsu.lv, +371 67455560

Par studiju kursu

Mērķis

Pedagoģijas un veselības izglītības pamatprincipu apguve, kas veido izpratni par mācību procesu un tā plānošanas nosacījumiem, informācijas uztveres un nodošanas veidiem, mācību stratēģiju un metožu izvēli, mācību materiālu izveides nosacījumiem, atbilstoši izvēlētām stratēģijām un mācību metodēm, mācību procesa novērtēšanu,

Priekšzināšanas

Nav nepieciešamas.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Ietver zināšanas par mācību procesu kopumā (motivācija, vajadzību izvērtējums, mācību mērķu un uzdevumu definēšana, mācīšanās stratēģijas un mācību metožu izvēle, mācību procesa efektivitātes izvērtēšana), veselības izglītības pieejām, informācijas nodošanu, atbilstoši profilakses līmeņiem (primārās, sekundārās, terciārās), vispārējo un profesionālo saskarsmi un komunikāciju, dažādu kultūru, rases un reliģisko piederību tradīcijām.

Prasmes

1.Students būs apguvis mācību procesa plānošanu, atbilstoši vajadzību izvērtējumam, izvēlēties un pielietot izvirzītiem mācību uzdevumiem atbilstošākās mācību metodes un tās realizēt, veidot pozitīvu un cieņpilnu komunikāciju ar pacientu dažādās vecuma grupās, vadīt pacienta bailes un satraukumu, ievērot latviešu literārās valodas normas lietišķajā un darījumu stilā.

Kompetences

1.Students, apgūstot kursu, spēs: izstrādāt un ieviest jaunas izglītojošas programmas un metodiskus līdzekļus, pielietot jau esošās izglītojošās programmas dažādām iedzīvotāju vecuma grupām, organizēt un vadīt izglītojošus pasākumus mutes veselības veicināšanā dažādām iedzīvotāju vecuma un sociālajām grupām, veidot pozitīvu komunikāciju ar pacientu visās vecuma grupās, kā arī pacientiem ar īpašām vajadzībām, komunicēt ar pacientu, viņu ģimenēm, tuviniekiem, kas iesaistīti zobārstniecības pacienta aprūpē, loģiski argumentēt, diskutēt, prezentēt savu nostāju, paust viedokli un iegūt nepieciešamo informāciju komunikācijā ar dažāda vecuma klientiem un kolēģiem.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-

Darbs ar literatūru, grupu darbs, e-studiju materiālu apguve, patstāvīgais darbs pacienta problēmu novērtēšanā un izglītošanā. Kursa ietvarā sagatavo prezentācijas par pedagoģisku tēmu. Kursa novērtēšanas anketas aizpildīšana.

2.

Mācību metodes pielietojums

50,00% no gala vērtējuma
10 balles

Mācību metodes pielāgošanas mērķa grupai un atbilstošu aktivitāšu izdomāšana.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Noslēguma tests

50,00% no gala vērtējuma
10 balles

Daudzizvēļu jautājum tests par studiju kursā apgūtām tēmām.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Video
2

Tēmas

Ievads pedagoģijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Video
2

Tēmas

Saziņas etiķete
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Kognitīvās likumsakarības dažādos vecuma posmos: 1-7 g.v.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Kognitīvās likumsakarības dažādos vecuma posmos: 8-18 g.v.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Mācību metodes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Specializētā telpa
3

Tēmas

Baiļu profilakse bērnu zobārstniecībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Specializētā telpa
3

Tēmas

Darbs klīnikā ar bērniem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Specializētā telpa
3

Tēmas

Darbs klīnikā ar bērniem.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,50
Kontaktstundas:
19 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pieaugušo apmācības īpatnības
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zobu pārtīrīšanas iemaņu treniņš
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Specializētā telpa
3

Tēmas

Darbs klīnikā ar bērniem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Specializētā telpa
3

Tēmas

Darbs klīnikā ar bērniem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
3

Tēmas

Pedagoģijas projekta prezentācijas. Eksāmens.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,50
Kontaktstundas:
13 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Fišers Roberts. Mācīsim bērniem mācīties. RAKA, 2012 (akceptējams izdevums)

2.

Martinsone Kristīne. “Pieaugušo izglītība”. RAKA, 2012 (akceptējams izdevums)

3.

Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca R.: ZVAIGZNE ABC 2000. (Terminoloģija ir atbilstoša šī brīža vajadzībām)

4.

Purēns Vilnis. Kā attīstīt kompetenci. 2017, RaKa

5.

Sebre, Miltuze, Truhins, Vanaga, Sebre, Sandra, Miltuze, Anika, … Zvaigzne ABC. (2022). Attīstības psiholoģija : cilvēka attīstība visas dzīves garumā / Sandra Sebre, Anika Miltuze ; Aigara Truhina zīmējumi, grāmatas un vāka dizains ; redaktore Elīna Vanaga.

6.

Šteinberga Airisa. Pedagoģiskā psiholoģija. RaKa, 2013 (akceptējams izdevums)

Papildu literatūra

1.

David I. Mostofsky, Farida Fortune, Donald B. Giddon, and Farida Fortune. Behavioral Dentistry. 2013 (akceptējams izdevums)

2.

Gill Robins. “Praise, Motivation and the Child”. Taylor & Francis Group, 2012 (akceptējams izdevums)

3.

Susan Wallace. Motivating Unwilling Learners in Further Education: The Key to Improving Behaviour. 2017