Pedagoģija
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Dzirciema iela 20, zhs@rsu.lv, +371 67455560
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Ietver zināšanas par mācību procesu kopumā (motivācija, vajadzību izvērtējums, mācību mērķu un uzdevumu definēšana, mācīšanās stratēģijas un mācību metožu izvēle, mācību procesa efektivitātes izvērtēšana), veselības izglītības pieejām, informācijas nodošanu, atbilstoši profilakses līmeņiem (primārās, sekundārās, terciārās), vispārējo un profesionālo saskarsmi un komunikāciju, dažādu kultūru, rases un reliģisko piederību tradīcijām.
Prasmes
1.Students būs apguvis mācību procesa plānošanu, atbilstoši vajadzību izvērtējumam, izvēlēties un pielietot izvirzītiem mācību uzdevumiem atbilstošākās mācību metodes un tās realizēt, veidot pozitīvu un cieņpilnu komunikāciju ar pacientu dažādās vecuma grupās, vadīt pacienta bailes un satraukumu, ievērot latviešu literārās valodas normas lietišķajā un darījumu stilā.
Kompetences
1.Students, apgūstot kursu, spēs: izstrādāt un ieviest jaunas izglītojošas programmas un metodiskus līdzekļus, pielietot jau esošās izglītojošās programmas dažādām iedzīvotāju vecuma grupām, organizēt un vadīt izglītojošus pasākumus mutes veselības veicināšanā dažādām iedzīvotāju vecuma un sociālajām grupām, veidot pozitīvu komunikāciju ar pacientu visās vecuma grupās, kā arī pacientiem ar īpašām vajadzībām, komunicēt ar pacientu, viņu ģimenēm, tuviniekiem, kas iesaistīti zobārstniecības pacienta aprūpē, loģiski argumentēt, diskutēt, prezentēt savu nostāju, paust viedokli un iegūt nepieciešamo informāciju komunikācijā ar dažāda vecuma klientiem un kolēģiem.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Darbs ar literatūru, grupu darbs, e-studiju materiālu apguve, patstāvīgais darbs pacienta problēmu novērtēšanā un izglītošanā. Kursa ietvarā sagatavo prezentācijas par pedagoģisku tēmu. Kursa novērtēšanas anketas aizpildīšana. |
||
|
2.
Mācību metodes pielietojums |
50,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Mācību metodes pielāgošanas mērķa grupai un atbilstošu aktivitāšu izdomāšana. |
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Noslēguma tests |
50,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Daudzizvēļu jautājum tests par studiju kursā apgūtām tēmām. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Video
|
2
|
Tēmas
|
Ievads pedagoģijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Video
|
2
|
Tēmas
|
Saziņas etiķete
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Kognitīvās likumsakarības dažādos vecuma posmos: 1-7 g.v.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Kognitīvās likumsakarības dažādos vecuma posmos: 8-18 g.v.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Mācību metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
3
|
Tēmas
|
Baiļu profilakse bērnu zobārstniecībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
3
|
Tēmas
|
Darbs klīnikā ar bērniem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
3
|
Tēmas
|
Darbs klīnikā ar bērniem.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pieaugušo apmācības īpatnības
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zobu pārtīrīšanas iemaņu treniņš
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
3
|
Tēmas
|
Darbs klīnikā ar bērniem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
3
|
Tēmas
|
Darbs klīnikā ar bērniem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
3
|
Tēmas
|
Pedagoģijas projekta prezentācijas. Eksāmens.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Fišers Roberts. Mācīsim bērniem mācīties. RAKA, 2012 (akceptējams izdevums)
Martinsone Kristīne. “Pieaugušo izglītība”. RAKA, 2012 (akceptējams izdevums)
Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca R.: ZVAIGZNE ABC 2000. (Terminoloģija ir atbilstoša šī brīža vajadzībām)
Purēns Vilnis. Kā attīstīt kompetenci. 2017, RaKa
Sebre, Miltuze, Truhins, Vanaga, Sebre, Sandra, Miltuze, Anika, … Zvaigzne ABC. (2022). Attīstības psiholoģija : cilvēka attīstība visas dzīves garumā / Sandra Sebre, Anika Miltuze ; Aigara Truhina zīmējumi, grāmatas un vāka dizains ; redaktore Elīna Vanaga.
Šteinberga Airisa. Pedagoģiskā psiholoģija. RaKa, 2013 (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
David I. Mostofsky, Farida Fortune, Donald B. Giddon, and Farida Fortune. Behavioral Dentistry. 2013 (akceptējams izdevums)
Gill Robins. “Praise, Motivation and the Child”. Taylor & Francis Group, 2012 (akceptējams izdevums)
Susan Wallace. Motivating Unwilling Learners in Further Education: The Key to Improving Behaviour. 2017