Bachelor’s Paper
Study Course Implementer
Dzirciema street 16, Rīga, szf@rsu.lv
About Study Course
Objective
Preliminary Knowledge
Learning Outcomes
Knowledge
1.-
Skills
1.-
Competences
1.-
Assessment
Individual work
|
Title
|
% from total grade
|
Grade
|
|---|---|---|
|
1.
Individual work |
-
|
-
|
Examination
|
Title
|
% from total grade
|
Grade
|
|---|---|---|
|
1.
Examination |
-
|
-
|
Study Course Theme Plan
Bibliography
Required Reading
Creswell, J. W. (2009) Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. SAGE Publications; London; New Delhi.
Mārtinsone K., Pipere A. (red) (2011) Ievads pētniecībā. Stratēģijas, dizaini, metodes. Rīga: Raka.
Additional Reading
Kristapsone S. (2008) Zinātniskā pētniecība studiju procesā. Rīga:Turība
Argyrous, George (2011) Statistics for research: with a guide to 3rd ed. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
Babbie, Earl R. (2013) The Practice of social research. 13th Ed. - Belmont, CA: Wadsworth Cengage Learning.
Brandt, Caroline (2009) Read, research and write: academic skills for ESL students in higher education. London: SAGE; Thousand Oaks, Calif.
Eko Umberto (2006) Kā uzrakstīt diplomdarbu. Rīga: Jāņa Rozes apgāds (2006) Kā uzrakstīt diplomdarbu. Rīga: Jāņa Rozes apgāds.
Kroplijs A., Raščevska M. (2010) Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: Raka.
Leonhard, Barbara Harris (2002) Discoveries in academic writing. Missouri: Heinle & Heinle; Thomson Learning.
Pētniecības terminu skaidrojošā vārdnīca (2011) Sastādītāja Ilva Eņģele. Rīga: RaKa.